اخبارخارجی
موضوعات داغ

اسرائیل و مواجهه با افکار عمومی اعراب

آوای سنت : یک روزنامه نگار اسرائیلی:تجربه من در قطر به هر امیدی برای بهبود روابط ما با مردم عرب پایان داد.

پایگاه خبری «The Athletic» یکی از معروف ترین پایگاه های خبری ورزشی بین المللی نوشت در حالی که مردم حاضر در خیابان های قطر دست رد بر سینه رسانه های اسرائیلی می زنند شاهد حضور آشکارفلسطین در پرچم ها، شعارها و نشان های مردمی هستیم.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، این پایگاه خبری کلیپ هایی را به اشتراک گذاشت که در آن مردم حاضر در ورزشگاه ها از صحبت با خبرنگاران تلویزیون اسرائیل خودداری کردند.این پایگاه خبری با کلیپی از یک دختر ژاپنی شروع کرد که به محض اینکه مطلع شد روزنامه نگاری که با او صحبت می کند اسرائیلی است حاضر به تکمیل گفتگو با او نشد.

این روزنامه همچنین با تعدادی از روزنامه نگاران حاضر مصاحبه کرد، از جمله راز چچنک، روزنامه نگار اسرائیلی که به دروغ به تماشاگران حاضر در ورزشگاه گفته بود  اهل اکوادور است،اما مردم حاضر در ورزشگاه دروغ او را برملا کردند(تماشاگران در پاسخ به این دروغ اوبه صورت دسته جمعی شعار دادند،فلسطین ازاد است).

چچنک گفت: من اعتراف می کنم که وقتی تصمیم گرفتم خودم را به عنوان یک روزنامه نگار از اکوادور معرفی کنم، اشتباه کردم. اما این دروغ من فقط برای صحبت با مردم بود. من فقط می خواستم نظر آنها را درباره مسابقات جویا شوم،در این گزارش،همچنین تجربیات برخی از روزنامه‌نگاران منتشر شد که مجبور بودند برای جلوگیری از خشم مردم، هویت خود را مخفی و به زبان عربی صحبت کنند.

یکی از روزنامه‌نگاران که از ذکر نامش خودداری کرد،گفت:نمی‌تواند با آنچه که در مسابقات جام جهانی قطر مواجه می شود مقابله کند.او به این جمع بندی رسید که  تجربه اش در قطر امیدهای او را برای بهبود روابط اعراب و اسرائیل ضعیف کرده است.

وی افزود من فکر می‌کردم مردم در خیابان‌ها خواهان صلح و آرامش با ما هستند، اما از زمانی که به قطر آمدم نظرم تغییر کرد.

این گزارش همچنین به حضور پررنگ پرچم فلسطین در ورزشگاه ها اشاره کرد و گفت حمل پرچم فلسطین تنها به فلسطینی ها محدود نمی شود، بلکه همه اعراب پرچم فلسطین را در دست دارند.

شایان ذکر است که با سردرگمی دولت اسرائیل در مقابل تجمع مردم عرب حول موضوع فلسطین در جام جهانی قطر،میشال آهارونی روزنامه نگار اسرائیلی درمقاله خود در روزنامه اسرائیل هیوم، این عبارت را در تیر مقاله خود قرار داد که”فلسطینی ها همه در قطر هستند،این یک واقعیت شرم آور است.او در این مقاله درباره وضعیت برتری فلسطین در طول جام جهانی صحبت کرد.

آهارونی در پیامی که به جامعه اسرائیلی ارسال کرد، نوشت:در اینجا ما متوجه می‌شویم که مردم فلسطینی سرزنده هستند،او از رسانه های اسرائیلی خواست برای درک این واقعیت به قطر بیایند.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن