اخبارخارجی

«اسلام هراسی» و «نژاد پرستی» به روایت نماینده زن مسلمان انگلیس

آوای سنت : نماینده زن مسلمان حزب کارگر انگلیس تجربه خود نسبت به رفتارهای نژادپرستانه را روایت می کند و می گوید: “اسلام هراسی امروز در بریتانیا بسیار واقعی است و تنها با یکپارچگی می توان نژادپرستی را شکست داد.

« زارا سلطانه» نماینده زن مسلمان حزب کارگر انگلیس به روایت برخوردها و رفتارهای نژادپرستانه و ضد اسلامی در طول سفر سیاسی خود پرداخت که این مسئله مورد تمجید شخصیت های سیاسی و نمایندگان مجلس قرار گرفت.

زارا سلطانه(۲۷ ساله) در نشست کمیسیون پارلمان درباره معرفی اسلام هراسی صحبت کرد و گفت: قبل از انتخابم، نسبت به نگاه مردم به عنوان یک زن مسلمان مضطرب و مشوش بودم. بنابراین در طول زندگی ام، شاهد این بودم که شخصیت های زن مسلمان انگلیسی مورد اهانت قرار می گیرند.می دانستم که این مسئله هرگز ساده نیست. اما امروز من می خواهم بگویم که هنگامی که نگران می شدم، اشتباه بود. زیرا دلیلی برای نگرانی وجود نداشت.

سطانه درحالی اشک در چشمانش جمع شده بود، نمونه هایی از این اهانت و سوء استفاده ها را که با آن مواجه شده است، بیان کرد. یک نمونه از اهانت ها، نامه کسی بود که در آن نوشته شده بود:” سلطانه، تو و همه مسلمانان خطر واقعی برای انسانیت هستید”. در نامه ای دیگر وی را «سرطان» توصیف کردند که از مکانی به مکان دیگر گسترش می یابد. به زودی اروپا شما را بیرون خواهد کرد. در یک نامه دیگر خطاب به وی نوشته است:” همدستی با تروریست ها، کثافت های زمین”.

سلطانه می گوید:  من به عنوان یک زن مسلمان فهمیدم که من باید با صدای بلند صحبت کنم، من از جناح چپ هستم، هدف رگبار نژادپرستی و نفرت قرار خواهم گرفت. با من به عنوان دشمن این کشور که در آن متولد شدم، برخورد می شود، گویی که من ارتباطی با آن ندارم.

 یکی از نژادپرستان برای او نوشته بود که اگر نمی توانید نژادپرستی را تحمل کنید، چه بسا اگر به کشور اصلی خود بازگردید، خوشحال تر خواهید بود.

این نماینده زن مسلمان حزب کارگر انگلیس می گوید: این مسئله سخت تر می شود، زمانی که درباره حقوق مهاجران یا فلسطینی صحبت می کنم و یا از «تونی بلر» نخست وزیر پیشین انگلیس به خاطر جنگ علیه افغانستان انتقاد می کنم.

در یکی از نامه های دیگری که او دریافت کرده ، نوشته شده است:” شهرهای ما مملو از مسلمانان است، آنها را به پاکستان بفرستید”.

سطانه تاکید می کند: اسلام هراسی از خلاء ناشی نمی شود، این طبیعی یا ریشه دار نیست. از بالاترین سطوح تلقین می شود. این آتش ها توسط افرادی هدایت می شود که دارای قدرت و امتیاز هستند.  زمانی که یک حساب راستگرایان تندرو در اینترنت  مرا مورد اهانت نژادپرستانه قرار می دهد و می گوید که مسلمانان با ارتش می جنگند، یک نمایندگان محافظه کار به جای اینکه آنها را به دلیل نژادپرستی شان مورد انتقاد قرار دهد، به من حمله می کند.

او می گوید: هنگامی که ستاره فوتبال انگلیس مورد نژادپرستی قرار گرفت، هشدار داد که «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس این آتش را با تمسخر و اهانت علیه مسلمانان و سیاهان قیمت گذاری می کند. یک وزیر در دولت خواست تا داخل پارلمان به این هشدار توجه شود.

 سلطانه تاکید می کند که کلمات نژادپرستانه بد هستند، اما بدترین آنها سیاست ها و تصمیم گیری های سیاسی است. جنگ با تروریسم توسط تونی بلر و جورج بوش، رئیس جمهوری پیشین آمریکا به راه افتاد، آنها این تصور را تقویت کردند که مسلمانان  در هرکجا باشند، به عنوان تهدید امنیتی هستند و نیاز به کنترل و سرکوب است.

او همچنین به هدف قرار دادن مسلمانان به طور خاص از طریق برنامه هایی مانند «برفنت» مخصوص مقابله با افراط گرایی و تروریسم اشاره کرد، مطالعات متعدد و گروه های حقوق بشری بر وجود تبعیض علیه مسلمانان از جمله دختران به دیل حجاب و شعار جوانان مسلمانان برای فلسطین آزاد حکایت دارد.

این نماینده انگلیسی می گوید: در گذشته از انتقاد از بلر و بوش به دلیل جنگ های غیرقانونی شان می ترسید و امیدوار بود که اوضاع بهتر شود، اما امروز نخست وزیر و وزراش مسلمانان را به عنوان صندوق پستی یا دزدان بانک مسخره می کنند.

سلطانه تاکید کرد: اسلام هراسی امروز در انگلیس بسیارواقعی است، این مسئله ای است که من به خوبی می دانم، اما نمی توان با انزواگری آن را شکست دارد. افرادی که نفرت را گسترش می دهند، تنها مسلمانان را هدف قرار نمی دهند، بلکه سیاهان و یهودیان را نیز هدف قرار می دهند. هدف آنها مهاجران و پناهندگان هستند. من می خواهم که تلاش هایمان را یکپارچه کنیم تا نژادپرستی را شکست دهیم

او تأکید کرد که “اسلام هراسی امروز در بریتانیا بسیار واقعی است. این چیزی است که من به خوبی می دانم ، اما نمی توان با انزوا آن را شکست داد. افرادی که نفرت را گسترش می دهند فقط مسلمانان را هدف قرار نمی دهند ، بلکه آنها سیاهان و یهودیان را هدف قرار می دهند” ، افزود: “آنها مهاجران و پناهندگان را هدف قرار می دهد. ” وی خواستار “متحد کردن تلاش های ما برای شکست نژادض

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن