اخبارخارجی

اعتراض مردم اردن به خرید آب از رژیم صهیونیستی

آوای سنت : مردم اردن در واکنش به اقدام دولت این کشور به خرید آب از رژیم صهیونیستی می پرسند چرا از دزد آب می خرید؟

به نقل از العالم، محمد النجار وزیر آب و آبیاری اردن اعلام کرد دولت این کشور قصد دارد از اسرائیل آب بخرد تا کمبود میزان آبی را که اردن با آن مواجه است، جبران کند.

النجار گفت کشورش براساس توافقنامه ای که پیشتر برای خرید ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب برای سال های ۲۰۲۱، ۲۰۲۲، ۲۰۲۳ با تل آویو به امضا رسانده است، در صدد خرید ۵۰ میلیون متر مکعب آب از اسرائیل است.

طبق این توافقنامه، اسرائیل سالانه حدود ۵۵ میلیون متر مکعب از دریاچه طبریا به ازای یک سنت برای هر متر مربع، به اردن آب می فروشد.

این در حالی است که بسیاری از مردم اردن با اقدام دولت این کشور در خرید آب از رژیم صهیونیستی مخالف و معتقدند راه حل هایی برای مقابله با بحران آب در اردن وجود دارد.

موسی هنطش، کارشناس دو بخش انرژی و آب و نماینده پارلمان اردن ضمن مخالفت با هر گونه تعامل و همکاری کشورش با رژیم اشغالگر از جمله در زمینه بحران آب گفت می توان به عنوان راه حلی جایگزین، برخی از چاه های عمیق را از شهروندان خرید همان گونه که در هفته های گذشته در استان المفرق در شمال کشور انجام شد.

وی تاکید کرد علاوه بر این طرح های دیگری برای اجتناب از خرید آب از رژیم اشغالگر وجود دارد هرچند نیازمند سرمایه گذاری و برنامه ریزی است مانند کشیدن خط دوم از حوضه آبی زیر زمینی الدیسی پس از توافق با عربستان.

در همین حال در ادامه مخالفت ها در اردن با خرید آب از رژیم اشغالگر صهیونیست، گروه موسوم به «جنبش در برابر عادی سازی» با محکوم کردن اظهارات وزیر آب و آبیاری اردن درباره تصمیم این کشور برای خرید آب از اسرائیل اعلام کرد وی باید از اینکه درباره توافق با رژیم اشغالگر سخن می گوید، شرمنده باشد.

این گروه تاکید کرد اقدام دولت ها در اردن در ادامه دادن به توافقات با رژیم اشغالگر به ویژه در زمینه امور استراتژیک مانند آب و انرژی، به معنای بی اعتنایی به موضع عموم مردم اردن در مخالفت با هر گونه عادی سازی با دشمن است علاوه بر اینکه به حاکمیت کشور ضربه می زند و امنیت آبی آن را به خطر می اندازد

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن