اخبارداخلی

افزایش شمار بیماران کرونایی ، بازگشت محدودیت‌ها در ۱۱ استان ایران

آوای سنت : سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز چهارشنبه اعلام کرد که آمار رسمی مبتلایان کرونا در ایران به ۲۳۰ هزار و ۲۱۱ نفر و شمار قربانیان به ۱۰ هزار و ۹۵۸ نفر رسیده است.

بر اساس اظهارات وی، شمار بیماران بدحال بستری در بیمارستان‌ها افزایش یافته است.

سیما لاری روز چهارشنبه، ۱۱ تیر، از شبکه خبر تلویزیون ایران گفت این آمار را با احتساب شناسایی ۲۵۴۹ بیمار جدید و مرگ ۱۴۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته اعلام می‌کند.

به گفته خانم لاری، از میان مبتلایان جدید، یک هزار و ۶۲۱ مورد بستری شدند و همچنین ۳۰۸۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

این به آن معناست که احتمال اضافه شدن این تعداد به شمار قربانیان بیماری در ایران هست.

افزایش آمار مبتلایان و قربانیان در کشور در حالی است که بسیاری حتی از میان مقامات در مورد این آمار روزانه ابراز شک و تردید کرده و آمار واقعی کرونا در ایران را بسیار بالاتر ارزیابی می‌کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت وضعیت استان‌های خوزستان، کردستان، آذربایجان‌های غربی و شرقی، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و کرمانشاه را «قرمز» عنوان کرد.

او همچنین افزود که استان‌های اصفهان، همدان، زنجان، کرمان، خراسان شمالی و کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت «هشدار» قرار دارند.

خانم لاری در عین حال هشدار داد که در استان تهران، افزایش قابل توجه موارد بستری گزارش شده است.

میزان ابتلا به کرونا و مرگ ناشی از آن در ایران به اندازه‌ای افزایش یافته که معاون کل وزارت بهداشت ایران از ابلاغ اعمال محدودیت‌های جدید به استانداران ۱۱ استان کشور خبر داده است.

ایرج حریرچی نوشته که با توجه به احتمال شیوع بیشتر کرونا، این محدودیت‌ها با «دستور» رئیس‌جمهوری اجرایی می‌شود.

وی این استان‌ها را خوزستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، فارس، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، کرمان، تهران و البرز اعلام کرده است.

آقای حریرچی علت «عمده» شیوع کرونا در ایران را برگزاری مراسم «جشن، ترحیم و دورهمی» عنوان کرده است.

وی همچون دیگر مقام‌های وزارت بهداشت از مردم خواسته پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و افزود که «تنها با توصیه نمی‌شود، باید در مواردی اعمال قانون شود.»

منابع: شبکه خبر، ایرنا و مهر

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن