اخبارخارجی

افشای جزئیات خطرناکی از قصد صهیونیست ها برای غصب مساحتی از مسجدالاقصی

آوای سنت : محققان اهل قدس فاش کردند که اشغالگران صهیونیستی می خواهند با گرفتن مساحتی از مسجدالاقصی، مسلمانان را از ورود به این مکان منع کنند و این طرحی خطرناک است که در راستای تقسیم مکانی مسجدالاقصی صورت می گیرد.

شعیب ابوسنینه، اسیر آزاده و کارشناس امور قدس در این باره گفت: اشغالگران قصد دارند کنیسه ای را در داخل مسجد الاقصی ایجاد کنند؛ این طرح آنان قدیمی است و سال ها پیش تصویب شده است.

وی افزود: از سال ۲۰۱۲ میلادی حزب افراطی لیکود با طرح ساخت کنیسه یهودی در داخل مسجدالاقصی موافقت کرد و این طرح شامل منطقه شرقی از شمال مصلای باب الرحمه تا مصلای مروانی امتداد دارد و آن را با عنوان معبد (بوستان شرقی) معرفی کرده اند.

ابوسنینه تاکید کرد: باب الرحمه حدود ۱۶ سال است که با بهانه های واهی بسته است و تمامی این اقدامات به منظور ساخت کنیسه صورت می گیرد، اما به برکت مردم فلسطین طرح های اشغالگران در سال ۲۰۱۹ میلادی به شکست انجامید و مصلای باب الرحمه را باز کردند.

وی در ادامه اظهار کرد: مسجدالاقصی چندین سال است که در معرض خطر قرار دارد و ما خواستار حضور گسترده مردم برای دفاع از این مکان مقدس در مقابل اقدامات صهیونیست ها هستیم.

وی ادامه داد: تلاش برای یهودی سازی  ادامه دارد و گروه های موسم وبه هیکل یکی از بازوهای این رژیم هستند و نقشه های اسرائیل مشخص شده است و ما وظیفه داریم در مقابل آنها بایستیم.

در همین زمینه، دکتر جمال عمرو، محقق اهل قدس، با اشاره به  قصد اشغالگران برای اجرای طرح شوم خود مبنی بر گرفتن مساحتی از مسجدالاقصی گفت: صهیونیست ها با این اقدام می خواهند کنترل این مکان را به دست بگیرند و به مسلمانان اجازه ورود ندهند. این امری خطرناک است و در راستای تقسیم بندی مکانی صورت می گیرد.

گفتنی است، موسسات اهل قدس اعلام کرده اند که از آغاز سال جاری میلادی، بیش از ۱۷ هزار شهرک نشین به مسجدالاقصی حمله کرده و به نمازگزاران و معکفین در مسجدالاقصی نیز حمله ور شده اند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن