اخبارخارجی

انتصاب نخستین قاضی فدرال مسلمان در آمریکا از سوی بایدن

آوای سنت : جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده، برای نخستین بار در تاریخ این کشور، یک قاضی مسلمان را به عنوان قاضی فدرال، منصوب کرد.

به نقل از جئو تی وی، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا، اولین قاضی فدرال مسلمان در تاریخ این کشور را به دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده معرفی کرد.

«زاهد قریشی» پاکستانی‌تبار اهل نیوجرسی است و به مدت سه سال قاضی دادگاه بوده است. در صورت تأیید، قریشی اولین مسلمان آمریکایی خواهد بود که به عنوان قاضی فدرال در ایالت نیوجرسی خدمت می‌کند.

همچنین برای نخستین بار چند قاضی زن سیاه‌پوست از سوی بایدن برای منصب قاضی فدرال معرفی شده‌اند. کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: این جمع هیجان‌انگیز کاندیداها از بهترین و درخشان‌ترین ذهن‌های رشته حقوق آمریکا انتخاب شده است.

فیل مورفی، فرماندار نیوجرسی، سناتور کوری بوکر و سناتور باب منندز از اقدام رئیس‌جمهور ایالات متحده تمجید کردند. همچنین کمیته امور عمومی آمریکا و پاکستان از رئیس جمهور بایدن برای این ابتکار تشکر کرد.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: هر یک از این افراد، واجد شرایط و آمادگی عمیقی هستند که مطابق قانون اساسی ما و بی‌طرفانه عدالت را تحقق می‌بخشند و در مجموع نمایانگر تنوع گسترده‌ای هستند که باعث تقویت ملت ما می‌شود.

قریشی در سال ۲۰۱۹ به عنوان قاضی در منطقه نیوجرسی منصوب شد. وی مدرک خود را از دانشکده حقوق راتگرز (Rutgers Law School) دریافت کرد و در حال حاضر  استاد‌یار این دانشکده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن