اخبارخارجی

اوضاع سخت ۱۴۰ کودک فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

آوای سنت : باشگاه اسیر فلسطینی در گزارشی اعلام کرد که ۱۴۰ کودک فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی با شرایط سخت بازداشت روبه‌رو هستند.

به نقل از پایگاه خبری العهد، مقامات رژیم اشغالگر صهیونیستی همچنان با هدف قرار دادن کودکان فلسطینی آنها را تحت پیگرد قرار داده، کودکی آنها را نابود و از ابتدایی‌ترین حقوقشان محروم کرده است؛ به خصوص از طریق بازداشت نظام‌مند آنها که بخش اصلی از ساختار خشونت رژیم اشغالگر را تشکیل می‌دهد و هزاران کودک را در طول چند دهه اخیر هدف گرفته است.

جمعیت باشگاه اسیر فلسطین در گزارشی به مناسبت روز کودک در فلسطین که مصادف با پنجم آوریل هر سال است، اعلام کرد که مقامات رژیم اشغالگر همچنان قریب به ۱۴۰ کودک فلسطینی زیر ۱۸ سال را در بازداشت نگاه داشته‌ است.

از اوایل سال جاری میلادی تا اواخر مارس گذشته مقامات رژیم اشغالگر قریب به ۲۳۰ کودک فلسطینی را بازداشت کردند که بیشتر آنها اهل قدس اشغالی بودند به‌گونه‌ای که بازداشت کودکان در قدس از خطرناک‌ترین مسائلی است که اهالی قدس با آن مواجهند و معمولاً هم این کودکان تنها به قید کفالت یا مشروط به حبس خانگی آزاد می‌شوند.

رژیم اشغالگر طی سال‌های گذشته خانه‌های خانواده‌های فلسطینی در قدس را به زندانی تبدیل کرده و این موضوع چالش بزرگی در سطح رابطه میان کودکان و خانواده‌هایشان و در سطح جامعه قدس به جای گذاشته است.

رژیم اشغالگر از همان لحظه بازداشت کودکان فلسطینی، حقوق آنها را به‌طور گسترده نقض می‌کند و رفتارهایی را علیه آنها مرتکب می‌شود که با آنچه در کنوانسیون حمایت از کودکان آمده در تضاد است.

نظامیان اشغالگر، کودکان فلسطین را در ساعات آخر شب ربوده و به مراکز بازجویی منتقل می‌کنند و با تهدید و ارعاب کودکان، سعی در اعتراف‌گیری از آنها دارند. کودکان فلسطینی همچنین برای ساعت‌های طولانی از آب و غذا محروم می‌شوند، مورد توهین و الفاظ رکیک قرار می‌گیرند و وادار می‌شوند چیزهایی را که به زبان عبری نوشته شده امضا کنند، بدون اینکه بدانند چه نوشته شده است و از حق قانونی خود در خصوص حضور یکی از والدین در جریان بازجویی محروم می‌شوند و کودکان بیمار هم از درمان محرومند.

رژیم اشغالگر پس از انتقال کودکان به زندان نیز، آنها را در شرایط سختی در بازداشت نگاه داشته و از ادامه تحصیل محروم می‌دارد و خیلی از این کودکان که در هنگام بازداشت به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر زخمی شده‌اند یا با بیماری‌هایی دست و پنجه نرم می‌کنند در زندان هم مورد اهمال پزشکی قرار دارند و با مرگ تدریجی روبه‌رو هستند.

بیشتر کودکان بازداشتی چند ماهی است به بهانه کرونا از ملاقات با خانواده‌هایشان محروم هستند و حتی اجازه ارتباط تلفنی با آنها هم ندارند.

بر اساس این گزارش، عیسی الطیطی نمونه یکی از اسرای کودک فلسطینی است که روزهای سختی را در زندان سپری می‌کند. او نوجوان ۱۷ ساله فلسطینی اهل اردوگاه العروب در شمال الخلیل در کرانه باختری است که از سپتامبر ۲۰۲۰ پس از اینکه به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر زخمی شد، بازداشت شده است.

گلوله به ناحیه سر عیسی اصابت کرده و جمجمه او را شکسته بود. آن زمان هشت روز را در بیمارستان هداسا فلسطین اشغالی بستری و سپس به زندان منتقل شد. او به ۱۳ ماه حبس محکوم شده است و با اینکه سردردهای دائم او را آزار می‌دهد، اما اداره زندان رژیم اشغالگر از درمان لازم او خودداری و حتی او را از ملاقات با برادران اسیرش نیز محروم کرده‌اند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن