اخبارخارجی

بازداشت چهار دانش‌آموز ۱۰ ساله به اتهام «ترویج تروریسم» در فرانسه

آوای سنت : پلیس فرانسه پنجشنبه (پنجم نوامبر) ۴ کودک ۱۰ ساله را به اتهام ترویج تروریسم در یک مدرسه در شهر آلبرویل واقع در منطقه سووآ بازداشت کرد.

به گزارش آوای سنت به نقل از یورونیوز، این دانش‌آموزان دبستانی که سه پسر و یک دختر هستند، پس از بازداشت، به اتهام بیان سخنان «خشونت‌آمیز و نگران‌کننده» در کلانتری شهر اولبرویل بازجویی شدند و هم‌اکنون تحت نظر هستند.

پلیس فرانسه گفته است که این کودکان در کلاس درس گفته بودند مهاجمی که ساموئل پتی، معلم تاریخ و جغرافی فرانسوی را به دلیل نشان‌دادن کاریکاتور پیامبر اسلام کشت، کار درستی کرده بود.

وزارت کشور فرانسه نیز با انتشار یک پیام ویدیویی مدعی شده است که کودکان متهم سر کلاس با توجیه قتل ساموئل پتی، گفته‌اند اگر معلم آنها هم به پیامبر اسلام توهین کند، او را خواهند کشت.

مادر یکی از کودکان بازداشتی درباره عملیات پلیس برای دستگیر کردن پسرش به روزنامه محلی «دوفینه لیبره» گفت: «حدود ساعت هفت‌وربع صبح دختر ۱۳ ساله من در را به روی پلیس باز کرد. شماری از ماموران با صورت‌های پوشیده و مسلح وارد خانه شدند. پسر ۱۰ ساله‌ام هنوز در اتاقش خواب بود که به سراغش رفتند.» پدر این کودک هم می‌گوید: «عین تروریست‌ها با ما رفتار کردند.»

مادر دختر بازداشتی با انتقاد از ماجرا، گفت: «دختر من گفته است از سرنوشت ساموئل پتی ناراحتم، ولی بهتر بود کاریکاتورها را نشان نمی‌داد.»

گفتنی‌ست؛ از زمان قتل ساموئل پتی، بیش از ۲۰۰ پرونده برای آنچه از آن با عنوان «مقابله با تروریسم» یاد می‌شود، در فرانسه به جریان افتاده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن