اخبارخارجی

برنامه اوقاف مصر برای حفظ قرآن از راه دور

آوای سنت : محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر از آماده‌سازی این وزارت برای راه‌اندازی برنامه حفظ قرآن از راه دور خبر داد.

به نقل از مصراوی، محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر اعلام کرد: این وزارتخانه در حال آماده‌سازی برای راه‌اندازی برنامه حفظ قرآن از راه دور به زودی است. وی در توییتی در حساب شخصی خود در شبکه توئیتر با اعلام این خبر افزود: این برنامه ویژه کسانی است که مایل به حفظ قرآن کریم و درک مفاهیم آن هستند.

 فارغ‌التحصیلی ۱۰۰ دانش‌آموخته قرائت قرآن در قرائت‌های ده‌گانه

الاسبوع گزارش داده است: در یک رویداد ویژه و منحصربه‌فرد مراسم فارغ‌التحصیلی ۱۰۰ دانشجوی دانشکده قرائت و علوم قرآن دانشگاه الازهر در طنطا برگزار شد. دانشجویان حاضر در این مراسم، طی یک سال موفق به ختم قرآن کریم با قرائت‌های ده‌گانه با استفاده از شیوه‌های الشاطبیه و الدره شدند.

مراسم فارغ‌التحصیلی 100 دانشجوی دانشکده قرائت و علوم قرآن دانشگاه الازهر

این طرح یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌های ختم قرآن در مصر و جهان عرب به شمار می‌رود که طی آن هر یک از دانشجویان در نزدیک استاد ماهر قرائت قرآن با تمام جنبه‌های تجویدی و تحریری آن را آموخته و از سویی هر دانشجو نیز به تفکیک متن الشاطبیه و الدرّه را حفظ می‌کرد. در ادامه این محفوظات به طور مستمر تکرار، بررسی و شرح داده شده است.

دانشجویانی از اندونزی، هند، اوگاندا و قرقیزستان نیز در این دوره حضور داشتند، از سویی به منظور آموزش دو دانشجوی دختر حاضر در این دوره از حضور یک بانوی مدرس قرآن نیز بهره گرفته شد.

از سویی الازهر اعلام کرده است، برای رفاه حال دانشجویان و خانواده‌های آنها این دوره به‌صورت رایگان برگزار شده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن