اخبارخارجی

تجلیل بوکسور مشهور انگلیسی از برگزاری جام جهانی بدون الکل

آوای سنت : قهرمان سابق سنگین وزن بوکس جهان از ممنوعیت فروش و عرضه الکل در جام جهانی قطر که باعث کاهش جرم و خشونت شد، ابراز خوشحالی کرد.

به نقل از ابوت اسلام، بوکسور بریتانیا از جام جهانی بدون خشونت، بدون الکل تمجید می‌کند.

وی در توییتی نوشت: اولین جام جهانی در یک کشور عربی روز یکشنبه ۱۸ دسامبر (۲۶ آذر) در حالی به پایان رسید که لیونل مسی جام را برای آرژانتین بالا برد.

با پایان یافتن یکی از موفق‌ترین جام‌های جهانی، تونی بیلو بوکسور سابق بریتانیا از سیاست عدم مصرف الکل در قطر ۲۰۲۲ تمجید کرد و گفت که بدون هیچ مورد خشونتی که گزارش نشده بود، موفقیت‌آمیز بود.

بیلو که از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ عنوان قهرمانی سنگین وزن جهان را در اختیار داشت، در توییت دیگری نوشت: باید این را بگویم. قطر نشان داد که ممنوعیت الکل در مسابقات جام جهانی امکان‌پذیر و مؤثر است! من حتی خبری درباره کوچک‌ترین خشونت نشنیدم و ندیده‌ام و این اولین بار در زندگی من است!»

وی افزود: من مطمئن نبودم که این سیاست چه نتیجه‌ای خواهد داشت. بنابراین قبلاً ساکت بودم، اما آفرین به آن‌ها. آن‌ها جام جهانی شگفت‌انگیزی را به نمایش گذاشتند.

به گزارش بی بی سی، هیچ حادثه دستگیری یا خشونتی در جریان مسابقات تیم ملی انگلیس و ولز رخ نداده است. مارک رابرتز از مقامات پلیس چشایر گفت این اولین بار است که هیچ هواداری از بریتانیا در جام جهانی دستگیر نمی‌شود. پس از دستگیری گسترده هواداران انگلیسی در جام‌های جهانی قبلی، جام جهانی قطر اولین جام جهانی بدون الکل است.

با ممنوعیت الکل، بسیاری از هواداران برای لذت بردن از مسابقات با خانواده خود احساس امنیت می‌کردند.

اقبال حسین یک تماشاچی طرفدار تیم انگلیس هم نوشت: این واقعیت که ما طرفداران انگلیس برای اولین بار شاهد دستگیری هیچ هوادار انگلیسی نبودیم، بسیار چشمگیر است.

یکی دیگر از تماشاچیان فوتبال هم در توییتی نوشت: پذیرایی میزبانان جام جهانی و فضای شهر دوحه عالی بود.

متیو کوتس یک هوادار دیگر تیم ملی انگلیس هم توییت زد: من بچه‌هایم را با خود نبردم و بلافاصله پشیمان شدم. قبل از جام جهانی نگران پوشش رسانه‌ها بودم. اما تجربه من نشان داد که دوستانه‌ترین، زیباترین، سازمان‌دهی‌شده‌ترین و ایمن‌ترین رویداد فوتبالی که تا به حال در آن بوده‌ایم، در قطر اتفاق افتاد. یک تجربه شگفت‌انگیز. آفرین قطر.

یک هوادار انگلیسی دیگر هم نوشت: پس از تجربه فینال یورو در سال گذشته، که مصرف الکل و مواد مخدر در بین طرفداران تیم‌ها زیاد بود، به این زودی به تماشای بازی‌های انگلیس نخواهم رفت.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن