اخبارخارجی

تحریف کتاب های درسی ، پروژه جدید صهیونیست ها برای حذف هویت فلسطینی در بیت المقدس

آوای سنت : تحریف کتاب های درسی، پروژه جدید صهیونیست ها برای حذف هویت فلسطینی در بیت المقدس است که منجر به برگزاری تظاهرات والدین فلسطینی در محله های قدس شرقی شده است.

به نقل از « alaraby»،والدین و دانش آموزان فلسطینی تظاهراتی را در چندین محله قدس شرقی در اعتراض به تلاش های اسرائیل برای جلوگیری از تدریس کتاب های درسی فلسطینی در مدارس برگزار کردند.

والدین چندین بنر در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود «با هم برای حفاظت از هویت دانش آموزان خود».

آنها این حرکت اعراضی را در مقابل مدرسه الایمان در بیت حنینه به راه انداختند.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی وفا، مقامات اسرائیلی می خواهند به گفته والدین فلسطینی کتاب های درسی اصلاح شده توسط اسرائیل را تحمیل کنند.

به گزارش وفا، والدین معترض همچنین شعارهایی مانند «نه به برنامه درسی تحریف شده» و «نه به آموزش آواز اسرائیلی» و همچنین «برنامه درسی وزارت آموزش اسرائیل را رد می کنیم» سر دادند.

طارق عکاش، یکی از والدین دانش آموزان مدرسه الایمان، گفت: مردم بیت المقدس در اینجا جمع شدند تا سخنی صریح بیان کنند.

بر اساس این گزارش والدین می گویند: ما اولیای دانش آموزان بیت المقدس و والدین نسل آینده هستیم که حامل آن خواهیم بود؛ بپیوندید و از این شهر دفاع کنید، ما اجازه نمی دهیم ذهن فرزندانمان منحرف شود.

عکاش همچنین گفت: ما اجازه نمی‌دهیم خانواده‌های کودکان بیت‌المقدس اسیر شوند و اجازه نمی‌دهیم کسی فراموش کند که آنها مسلمانان عرب فلسطینی هستند که پرچم رباط را بر دوش دارند و از مقدسات این ملت دفاع می‌کنند.

والدین فلسطینی معتقدند که برنامه درسی که مقامات اسرائیل در تلاش برای تحمیل آن هستند، نکبت را حذف می کند و از ذکر اشغال، نژادپرستی و آزار و اذیت پرهیز می کند.

والدین همچنین بی توجهی اسرائیل به مدارس فلسطینی در بیت المقدس شرقی از جمله عدم پذیرش تعداد دانش آموزان در حال رشد را محکوم کردند.

تظاهراتی نیز در سیلوان، جبل المکبر، راس العمود و سایر مدارس اطراف شهر اشغالی برگزار شد.

در اوایل ماه سپتامبر ، «کمیته والدین» ، نهادی که نماینده والدین دانش‌آموزان فلسطینی در بیت المقدس شرقی است، گفت که مقامات اسرائیلی کتاب‌های درسی جدیدی شبیه به کتاب‌های ارائه شده توسط وزارت آموزش فلسطین، اما با تغییر و حذف بسیاری از حقایق مانند پرچم، نمادهای ملی و حقایق تاریخی را چاپ کردند.

در آگوست سال جاری، مقامات اسرائیلی مجوز فعالیت تعدادی از مدارس فلسطینی را به دلیل ادعای مقاومت در برابر اشغالگری اسرائیل لغو کردند.

وزارت امور خارجه فلسطین این ادعا را محکوم کرد و این اقدام را بخشی از پروژه ای با هدف محو هویت فلسطینی از بیت المقدس دانست.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن