اخبارخارجی

تحریم مقامات چینی ازسوی امریکا بخاطر شکنجه مسلمانان اویغور

آوای سنت : مجلس نمایندگان آمریکا به اتفاق آراء از دولت این کشور خواست مقامات چینی را که در سرکوب مسلمانان اویغور دست داشتند، تحریم کند.

نمایندگان مجلس آمریکا طرحی را تصویب کردند که به موجب آن مقامات چینی که در سرکوب و آزار مسلمانان اویغور دست دارند، تحریم شوند. طرح آنها به کاخ سفید فرستاده شده و حالا این ترامپ است که می‌تواند این طرح را امضا کرده و آن را به قانون تبدیل کند و یا آن را وتو نماید. آمریکا در سال‌های گذشته به شدت از رفتار پکن با اقلیت ایغور انتقاد کرده است.

مسلمانان اویغور اقلیتی در غرب دور چین و در استان سین کیانگ هستند که دهه‌ها است تحت فشار حکومت مرکزی قرار دارند. چین سالها است که ۱ میلیون مسلمان را به اتهامات مختلف از جمله افراطی‌گری و تروریسم زندانی کرده و خانواده‌های آنها را تحت فشار می‌گذارد.

در راس مقامات چینی که مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تحریم آنها شده است چن کوانگو مسئول حزب کمونیست در استان مسلمان‌نشین سین کیانگ است.

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا از هر دو حزب به طرح تحریم مقامات چینی رای داده‌اند. آنها می‌گویند این موضوع پیام روشنی برای پکن است مبنی بر اینکه در برابر اعمال ضدبشری مصونیت ندارد.

منبع : رویترز

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن