اخبارخارجی

تحلیل یک رسانه روسی از احتمال درگیری حوثی ها با اسرائیل

آوای سنت : حملات یمن به سمت مرزهای اسرائیل پیش می رود.

تحت عنوان فوق، ایگور سوبوتین در «نزاویسیمایا گازتا» نوشت:حملاتی که نظامیان اسرائیل از یمن انتظار دارند، تا چه حد واقعی است؟

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، در این مقاله آمده است: همانطور که یک منبع اطلاعاتی به شبکه i24NEWS گفت، حوثی ها بیش از هر زمان دیگری آماده حمله به اسرائیل هستند.

به گفته وی، حوثی ها که گفته می شود از ایران کمک های نظامی و مالی دریافت می کنند، سطح هماهنگی با حزب الله لبنان را بالا برده اند.

بنابراین این خطر واقعی وجود دارد که هرگونه درگیری نظامی بین اسرائیل و لبنان که خطرات آن در طول این ماهها به دلیل اختلاف بر سر مرزهای دریایی در شرق مدیترانه چندین برابر افزایش یافته است، انصارالله را به جنگ با اسرائیل در کنار حزب الله سوق دهد.کارشناسان شبکه اسرائیلی معتقد بودند که این جبهه خطرناک ترین جبهه برای دولت یهود خواهد بود.

جنبش انصارالله هرگز مستقیماً اسرائیل را مورد حمله قرار نداده است، اما دائماً اسرائیل را با لفاظی های نظامی خود هدف قرار می دهد.

در همین رابطه،کریل سمیونوف، کارشناس شورای امور بین‌الملل روسیه به نزاویسیمایا گازتا گفت:حوثی‌ها عمیقاً با رژیم صهیونیستی دشمنی دارند. واضح است که جهت گیری ضد اسرائیلی آنها تحت تأثیر خاصی از ایران ظاهر شده است. با این حال، این به باور آنها تبدیل شده است.

به گفته سیمونوف،حوثی‌ها هنوز موقعیت خود را به یک واقعیت عملی تبدیل نکرده‌اند. اما می توان انتظار داشت که دیر یا زود سعی کنند از توانایی های خود برای انجام عملیات علیه اسرائیل استفاده کنند.

وی به این واقعیت اشاره کرد که مبازران یمنی دارای پهپادهای دوربرد و احتمالا موشک های مورد نیاز برای چنین حملاتی هستند.

وی گفت: علیرغم اینکه حوثی ها عموماً بازیگران مستقلی در یمن هستند و تصمیمات آنها در مورد جنگ و صلح با همسایگان اغلب مستقل از تهران گرفته می شود، اما عموماً به ویژه اگر بحث رابطه با اسرائیل یا آمریکا مطرح باشد،بر اساس دستور کار ایران عمل می کنند.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن