اخبارخارجی

تشرف یک گردشگر آمریکایی در مسجد ایا صوفیه ترکیه به دین اسلام

آوای سنت : یک گردشگر آمریکایی در مسجد ایاصوفیه به دین اسلام تشرف یافت و نام خود را تغییر داد.

به نقل از الجزیره، فیلم‌های ویدئویی در شبکه های مجازی از اسلام آوردن یک گردشگر آمریکایی در مسجد جامع ایاصوفیه در شهر استانبول و تغییر نام این گردشگر به «محمد الفاتح» منتشر شده است.

به گزارش رسانه‌های ترکیه‌ای، «آنتونیوس» گردشگر آمریکایی پس از ورود به مسجد جامع ایاصوفیه اعلام کرد که می خواهد مسلمان شود.

ورود این گردشگر آمریکایی به مسجد ایاصوفیه همزمان با برگزاری مراسم تلاوت قران کریم و دعا برای قربانیان انفجار معدن در ایالت پارتین درشمال ترکیه بود.

فیلم‌های منتشر شده در شبکه های مجازی ترکیه نشان می دهد که این گردشگر آمریکایی در طول این مراسم درخواست کرد که به دین اسلام مشرف شود و در میان تکبیر حاضران شهادتین را گفت.

مرکز تحقیقات در ایالات متحده آمریکا در مطالعه قبلی اعلام کرد: تعداد مسلمانان در جهان سریع‌تر از پیروان ادیان دیگر رشد خواهد کرد. به طوری که تا سال ۲۰۵۰ تعداد آنها به تعداد مسیحیان نزدیک می ششود.

در همین حال، مرکز تحقیقات پیو که رشد ادیان در جهان را رصد می کند، گفت: در طول چهار دهه آینده مسیحیت بزرگ‌ترین دین در جهان باقی خواهد ماند، اما تعداد مسلمانان از هر دین دیگر سریع‌تر افزایش می یابند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲ نظرها

  1. سلام و وقت بخیر.
    از تلاش های رسانه شما سپاسگزارم.
    امیدوارم توفیقات الهی شامل حال شما عزیزان شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن