اخبارداخلی

تصویب ایجاد منطقه آزاد اینچه برون+ فیلم

خبر خوش برای مرزنشینان استان گلستان

آوای سنت : استاندار گلستان اعلام کرد : مجمع تشخیص مصلحت نظام ایجادمنطقه آزاد اینچه برون استان گلستان را تصویب کرد.

استاندار گلستان گفت: در جلسه صبح دیروز مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از ماه ها پی گیری منطقه آزاد اینچه برون به تصویب رسید.

هادی حق شناس افزود: منطقه آزاد اینچه برون محدوده ای به وسعت  تقریبا به وسعت ۱۲ هزار هکتار  به طول تقریبی ۴۰ کیلومتر و عرض ۳ کیلومتر  از مرز اینچه برون تا شهرک صنعتی اترک در محدوده منطقه ویژه اقتصادی اترک را شامل می شود.

در یک سال اخیر تلاش های زیادی از طرف نمایندگان استان در مجلس و مدیران استان برای تصویب طرح ایجاد منطقه آزاد اینچه برون در مجمع تشخیص مصلح نظام انجام شده بود.

لازم به ذکر است که در جلسه مجمع با رأی اعضاء، ایجاد هفت منطقه آزاد تجاری – صنعتی مهران در استان ایلام؛ سیستان در استان سیستان و بلوچستان؛ بانه – مریوان در استان کردستان؛ بوشهر در استان بوشهر؛ قصر شیرین در استان کرمانشاه؛ اردبیل در استان اردبیل و اینچه برون در استان گلستان به تصویب رسید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این زمینه گفت: همچنین اعضای مجمع با ایجاد ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی شامل مناطق ویژه اقتصادی لار و فسا در استان فارس؛ ابرکوه و میبد در استان یزد؛ زنجان در استان زنجان؛ گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد؛ سرو در استان آذربایجان غربی؛ خواف و قوچان در استان خراسان رضوی؛ خرم آباد در استان لرستان؛ تاکستان در استان قزوین؛ شاهین شهر در استان اصفهان و ساوجبلاغ در استان البرز موافقت کردند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن