اخبارداخلی

تصویب محدودیت های تردد کرونایی بین استانی

خاطیان یک میلیون تومان جریمه می شوند

آوای سنت : سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد: بر اساس مصوبه امروز ستاد ملی کرونا تردد بین استانی از ساعت ۱۲ ظهر چهارشنبه (۱۲ خرداد) تا ۱۲ ظهر دوشنبه (۱۷خرداد) ممنوع است.

علیرضا رئیسی امروز بعد از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رئیس جمهوری برگزار شد، افزود: این مصوبه در سراسر کشور اجرا می‌شود و ربطی به رنگ بندی شهر‌ها ندارد و برای متخلفان نیز جرایمی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: بر اساس مصوبه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا، تردد بین استانی در شهر‌های قرمز با جریمه یک میلیون تومانی و در شهر‌ها و مناطق نارنجی و زرد با جریمه ۵۰۰ هزار تومانی مواجه می‌شود.

رئیسی ادامه داد: امیدواریم مردم در این روز‌های سخت همچنان همکاری کنند و با سفر کمتر و تردد کمتر بین استانی در کنترل اپیدمی موثر باشند و مطمئن هستیم که مردم مثل همیشه همکاری و حمایت خواهند داشت.

وی گفت: در جلسه امروز ستاد ملی کرونا وضعیت کرونا در ایران و جهان بررسی و اعلام شد که وضعیت کرونا در کشور هندوستان همچنان وخیم و موارد ابتلا و مرگ و میر در این کشور رو به افزایش و بسیار بالاست. ویروس هندی نه تنها در هندوستان بلکه در کشور‌های دیگری مثل انگلیس نیز اکنون ویروس غالب است و مساله ویروس جهش یافته انگیسی در این کشور‌ها تا حدی پشت سر گذاشته شده است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در انگلیس که با حجم بالای واکسیناسیون تا حدی اپیدمی کرونا کنترل شده است، با وجود شیوع بیشتر ویروس جهش یافته انگلیسی میزان مرگ و میر بالا نرفته است و این خبر خوب و امید بخشی است که نشان می‌دهد، واکسیناسیون بر ویروس جهش یافته هندی موثر است.

وی ادامه داد: در ایران اکثر استان‌ها همچنان روند نزولی دارند و میزان مرگ و میر کاهش پیدا می‌کند. نکته مهم این است که در برخی استان‌ها به خصوص استان‌های جنوب و جنوب شرقی مواردی از افرایش بیماری در برخی شهر‌ها مشاهده شده است که نشان می‌دهد باید این مناطق با منتظر افزایش بیماری باشیم قوی‌تر عمل کنیم و اگر کوچکترین غفلتی صورت بگیرد، نوع ویروس جدید که ویروس هندی است می‌تواند شهر‌های بیشتری را درگیر کند و این زنگ خطر و هشداری برای کل کشور است.

رئیسی گفت: اکنون استان‌های بوشهر، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و حتی کرمانشاه در برخی شهرهایشان با افزایش موارد ابتلا مواجه هستند و باید هوشیار باشند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن