اخبارخارجی

تعطیلی یک انتشارات اسلامی در فرانسه به دلیل نشر تاریخ اسلام !

آوای سنت : یک انتشارات اسلامی در فرانسه به اتهام فروش کتابهایی که تاریخ اسلام تبلیغ می کند ، تعطیل شد.

به نقل از «trtworld»، سیاستمداران فرانسوی با بوجود نزدیک شدن به انتخاباتی که در راه است به مبارزات هدفمند خود علیه سازمان های اسلامی ادامه می دهند.

«جرالد دارمانین» ، وزیر کشور فرانسه در توئیتر خود اعلام کرد که علیه یک انتشارات اسلامی به اتهام فروش کتابهایی که تاریخ اسلام تبلیغ می کند ، اقدام کرده است.

به ادعای دارمانین ، انتشارات نوا دارای یک خط تحریریه است که در تضاد مستقیم با ارزشهای غربی است و به جهاد مشروعیت می بخشد.

فرانسه در حالی تجلیل از شخصیت های مهم و تاثیرگذار در تاریخ اسلام را افراطی می داند که خود  به وفور از شخصیت های دوران استعمار تجلیل کرده و از آنها دفاع می کند .

انتشارات نوا در یک بیانیه تصمیم صرفا سیاسی دولت را محکوم کرد و نسبت به تغییر مدل سیاسی فرانسه درخصوص انحلال سازمان های اسلامی هشدار داد.

اقدامات اخیر فرانسه علیه این انتشارات اسلامی بخشی از الگویی است که باعث شده دولت خیریه های اسلامی و بسیاری از مراکز اسلامی را تعطیل کند.

سال گذشته بزرگترین موسسه خیریه اسلامی فرانسه در  شهر باراکا  تعطیل شد و پس از آن گروه حمایت از اسلام هراسی CCIF ، تنها سازمانی در فرانسه که اطلاعات مربوط به افزایش خشونت های ضد مسلمانان در کشور را جمع آوری می کرد نیز تعطیل شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن