اخبارخارجی
موضوعات داغ

تلاش عراق برای بالا بردن سطح مذاکرات ایران و عربستان

آوای سنت : وزیر امور خارجه عراق تاکید کرد که بغداد در تلاش است تا گفت‌وگوها بین تهران و ریاض را از سطوح امنیتی-اطلاعاتی به سطوح سیاسی منتقل کند.

«فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق با اشاره به برگزاری پنج نشست بین تهران و ریاض در بغداد، گفت: «عراق به تلاش‌های میانجی‌گرانه خود در جهت نزدیک‌تر کردن عربستان سعودی و ایران ادامه می‌دهد».

طبق گزارش پایگاه اینترنتی «رووداو»، حسین در گفت‌وگو با این شبکه ضمن اشاره به تداوم میانجی‌گری‌های عراق بین دو کشور افزود: «دو طرف تاکنون پنج نشست در بغداد برگزار کرده‌اند که در سطوح اطلاعاتی و امنیتی بوده‌اند. اکنون اختلاف نظر در همین مورد (سطح گفت‌وگوها) است».

وزیر امور خارجه عراق افزود: «با طرف‌های ایرانی و عربستانی ملاقات کردم و در حال تلاش برای تغییر سطح امنیتی مذاکرات به سطح سیاسی بین وزرای خارجه هستیم؛ اما این بحث در حال حاضر ادامه دارد و باید منتظر بمانیم تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد».

حسین در پاسخ به این سوال که چه زمانی چنین نشستی در سطح وزرای خارجه بین تهران و ریاض برگزار خواهد شد، توضیح داد: «قبلا هم گفته بودم که ما گفت‌وگوها را ادامه می‌دهیم. دو طرف تاکنون پنج نشست و دیدار رسمی داشته‌اند، اما اولاً این نشست‌ها در سطوح سازمان‌های اطلاعات بوده و ثانیاً محتوای جلسات به طور رسمی اعلام نشده است. ما منتظریم و ارتباط‌مان را با هر دو طرف ادامه می‌دهیم».

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن