اخبارخارجی

تلاش های ایلهان عمر برای مقابله با اسلام هراسی

آوای سنت : مجلس نمایندگان آمریکا لایحه ای را برای مبارزه با اسلام هراسی تصویب کرد.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ،مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به اظهارات نژادپرستانه لورن پوبرت نماینده جمهوری خواه علیه ایلهان، لایحه ای را که ایلهان عمر، نماینده مسلمانان دموکرات برای مبارزه با پدیده اسلام هراسی در سراسر جهان ارائه کرده بود، با اکثریت آرا تصویب کرد.

بر اساس گزارش رسانه های آمریکایی، ۲۱۹ نماینده در مجلس نمایندگان به این لایحه رای مثبت دادند و در مقابل ۲۱۲ نماینده با آن مخالفت کردند.

سی ان ان گزارش داد که مجلس نمایندگان که اکثریت آنرا دموکرات ها تشکیل می دهند به لایحه ایلهان عمر رای مثبت داد که بر اساس آن دفتر ویژه ای در وزارت امور خارجه برای مبارزه با اسلام هراسی در سراسر جهان تشکیل می شود.

این رأی گیری یک هفته پس از آن صورت گرفت که دموکرات های پیشرو در کنگره لایحه جداگانه ای را برای اخراج پوبرت جمهوری از کمیته های کنگره ارائه کردند.

دلیل این تصمیم این است که سخنرانی  ماه گذشته پوپرت در یک شورای محلی در کلرادو فاش شد که در آن پوبرت همکارش ایلهان را عضو یک گروه جهادی خواند و گفت ممکن است ایلهان یک تروریست باشد.

این لایحه که به شیوع روزافزون اسلام‌هراسی در سراسر جهان می‌پردازد، باید در سنا تصویب شود تا بتوان آن را برای امضا به جو بایدن، تحویل داد و پس از آن تبدیل به قانون شود .

به گزارش سی ان ان، این لایحه ماه ها در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان روی معطل بود، اما پس از آن که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تحت فشار فزاینده اعضای حزبش قرار گرفت تا اقدامات شدیدی علیه پوبرت به خاطر اظهاراتش انجام دهد،به رای گذاشته شد و به تصویب رسید.

نهاد عوض، رئیس شورای روابط آمریکایی-اسلامی، این رای را یک موفقیت تاریخی برای مسلمانان دانست و افزود پیش نویس قطعنامه حاصل همکاری با رهبران کنگره است.

و اوایل این ماه، ایلهان در مصاحبه با CNN گفت که تهدیدهای مرگ بی شماری وجود دارد که باعث ترس زیادی او و تیمش می شود، با توجه به اینکه این تهدیدات،موجب گسترش  ترس و نگرانی در کل جامعه می شود.

پوبرت در تماسی که با ایلهان داشت از او عذرخواهی خودداری کرد، او همچنین اواخر ماه گذشته از طریق توییتر عذرخواهی عمومی کرد “از همه مسلمانان که از اظهارات من آزرده خاطر شده اند عذرخواهی می کنم .”

ایلهان عمر در یک کنفرانس مطبوعاتی اخیر که توسط سه نماینده مسلمان در کنگره برگزار شد، گفت که نمی توان وانمود کرد که سخنان تنفرآمیز صادر شده از سوی سیاستمداران ارشد عاری از پیامدهای واقعی است و این سخنان موجب افزایش انزجار از مسلمانان در آمریکا و جهان می شود.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن