اخبارخارجی

تل‌آویو برای مقابله با ایران دستان خود را به سوی ریاض دراز کرده است

آوای سنت : روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» در گزارشی به سفر آتی «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده به فلسطین اشغالی اشاره کرد و نوشت که در آستانه این سفر، رژیم صهیونیستی، دستان خود را به سوی ریاض دراز کرده است.

طبق این گزارش، «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی تصریح کرده است که تل‌آویو و ریاض منافع مشترکی در جلوگیری از ایران برای تبدیل شدن به یک کشور در آستانه تسلیحات هسته‌ای شدن دارند.

بنا به گزارش هاآرتص، لاپید دیروز (چهارشنبه) تصریح کرد که رژیم صهیونیستی به دنبال صلح با عربستان است، «همانطور که به دنبال صلح با هرکشور دیگری در منطقه می‌باشد».

لاپید همچنین به سفر ماه آینده جو بایدن به سرزمین اشغالی اشاره کرد و گفت که تل‌آویو انتظار ندارد آمریکایی‌ها توافق صلح رژیم صهیویستی با ریاض را تسهیل کنند بلکه از خود تل‌آویو انتظار می‌رود که چنین توافقی را با عربستان سعودی پیش ببرند.

وی در این خصوص گفت: «اسرائیل همواره دستان خود را به سوی همه دراز می‌کند تا به صلح پایدار دست یابد».

بر اساس گزارش هاآرتص، یک مقام ارشد دولت آمریکا روز دوشنبه هفته جاری گفت که بایدن در تاریخ ۱۳ تا ۱۶ ژوئیه (۲۲ تا ۲۵ تیر ماه) به فلسطین اشغالی سفر خواهد کرد.

این سفر که ابتدا قرار بود در ماه ژوئن (ماه جاری میلادی) انجام گیرد، اولین سفر بایدن به غرب آسیا به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود که البته وی ۵۰ سال پیش به عنوان یک سناتور به فلسطین اشغالی سفر کرد و به عنوان یکی از پر و پاقرص‌ترین متحدان سیاسی رژیم صهیونیستی در آمریکا درنظر گرفته می‌شود.

بر اساس این گزارش، سفر بایدن به فلسطین اشغالی در حالی انجام می‌گیرد که ائتلاف یکساله «نفتالی بنتم نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با جدی ترین بحران سیاسی روبرو است اما با این حال آن طور که رسانه‌های اسرائیلی گزارش می‌کنند بعید است که اوضاع سیاسی داخلی تل‌آویو مانع از سفر بایدن شود.

مقام آمریکایی درباره سفر بایدن گفت: «رئیس‌جمهور بر تعهد مستحکم ایالات متحده در قبال امنیت اسرائیل و تعمیق همکاری در بخش‌های فناوری، آب و هوا، بازرگانی، تجارت و دیگر بخش‌ها تأکید خواهد کرد».

وی ادامه داد که بایدن احتمالاً از محل استقرار سامانه دفاع موشکی «گنبد آهنین» دیدار خواهد کرد و «درباره نوآوری جدید بین کشورهای ما که از فناوری‌های لیزری برای مقابله و شکست موشک‌ها و دیگر تهدیدات هوایی استفاده می‌کنیم، بحث خواهیم کرد».

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن