اخبارخارجی

توهین به پیامبر زمینه ساز بیداری مسلمانان

رسول الله در نزد همه مسلمانان از جایگاه والایی برخوردار است

آوای سنت: خطیب مسجد جامع آقا صاحبان جکان هرات پیامد جسارت به ساحت مقدس نبی اکرم را باعث بیداری در امت اسلامی خواند.

به گزارش آوای سنت مولانا سید منیرمنور در تازه ترین بیانات خود با توصیف جایگاه نبی اسلام در نزد مسلمان جهان، به بیان وقایع روز قیامت پرداخت و گفت: زمانی که در صحرای محشر دروازه های بهشت بروی نبی مکرم صلی الله علیه و آله وسلم باز می شوند، ایشان از ورود خودداری کرده و از خدای متعال می خواهد تا شفاعت امتش را بکند. ما همان امتی هستیم که حضرت موسی علیه السلام آرزو کرد تا رهبری آنها به وی برسد، اما این توفیق نصیب ایشان نشد، چرا که  خدای متعال سفیر بهتری را برای امت آخر زمان معرفی کرده بود.

وی افزود: اولین امتی که داخل بهشت می شوند، امت سرور و سالار همه کائنات و انسا ن ها و اشراف تمامی مخلوقات یعنی امت نبی مکرم صلی الله علیه و آله وسلم است. پس باید با خود اندیشیده و تفکر کنیم که به چه میزان نسبت به آن حضرت محبت و به ایشان علاقه مند هستیم. آیا امتی بودن خود را در این حد می دانیم که به فرمایشات و سنت های ایشان جامه عمل بپوشانیم؟ آیا اخلاق و سجایای رحمت العالمین را در زندگی خودمان پیاده می کنیم؟ آیا لحظاتی می شود که به ایشان درود بفرستیم؟ بدانید که برای رسیدن به رستگاری به کار عملی نیاز داریم، چرا که ایشان عملا نشان داد که امت خودش را دوست می دارد.

مولانا منیر پیروان امت اسلام را کسانی توصیف کرد که به وقت نیاز جان و مال خود را فدای دین برحق رسول گرامی کنند و ادامه داد: پیروزی دین بر کفر و پیروزی مسلمین بر دشمن نه با زبان و شعار، بلکه با عمل امکان پذیر خواهد بود. ایمان مسلمان کامل نمی شود، مگر آنکه نبی مکرم اسلام را از همه داشته ها و تعلقاتش بیشتر دوست داشته باشد. اگر فرد مومن تمام ایام و را با دهان روزه نماز بخواند، اما محبت رسول خدا صلی الله علیه و اله وسلم در قلبش ضعیف باشد، به فرموده نبی گرامی به ایمان وی خلل وارد است.

 خطیب مسجد جامع آقا صاحبان جکان هرات در این زمینه  اظهار داشت: صحابه رضی الله عنهم چنان دارای ایمان کامل شدند که باریتعالی ایمان شان را برای سایر امت الگو قرار داد. پس اگر ایمان ما مانند ایمان آن صحابه اجمعین به تکامل برسد، بی شک مانند ایشان کامیابی خواهیم شد. آنها اگر عشق و علاقه به نبی اکرم نمی داشتند از نظر ایمان به تکامل نمی رسیدند. انسان های مومن و با ایمان پس از گذشت هزار و چهارصد سال از صدر اسلام در سراسر گیتی صدای “لبیک یا رسول الله” را سر داده و با فکرشان تمنای مدینه منوره را می کنند. لذا ایشان رحمتی است که امت های گذشته از آن برخوردار نشدند.

مولانا منیر یکی از تاثیرات مثبت محبت امت نسبت به رسول گرامی را کسب رضایت باریتعالی دانست و عنوان نمود: هیچ نعمتی بزرگتر از رضایت الله متعال از بنده اش وجود ندارد. کسی که به این عقیده استوار باشد، طبعا اخلاق آن حضرت صلی الله علیه و آله وسلم را نیز الگو قرار داده و آن را در زندگی بکار خواهد بست. خدای متعال زمین پهناور را که ما انسان ها آن را بزرگ می پنداریم، کوچک می شمارد، لیکن اخلاق پیامبر گرامی را بسیار بزرگ و والا معرفی می کند. داشتن چنین اخلاقی به شخص مومن در نزد باریتعالی عزت و کرامت می بخشد.

این عالم اهل سنت افغان دلیل جنگ ها و خونریزی در دنیای اسلام و بویژه کشور افغانستان را به خاطر نبود اخلاق اسلامی در انسان ها خواند و یادآور شد: رسول الله با آن اخلاق و بزرگواریش هرگز اعمالی مانند قتل، زنا، شرابخواری و تمامی اعمال کریه و قبیح و زشت را تایید نکرده است. زمانی که ایام میلاد و یا بعثت آن حضرت فرا می رسد، قلب های بیدار و وجدان های زنده همه به شوق در آمده و سرور و شادمانی می پردازند. جوانان امت اسلامی پیامبر خود را ندیده اند، ولی دیدار ایشان بزرگترین آرزوی شان است. اینها در روز قیامت در رکاب رسول شان خواهند بود و افتخاری همراهی با ایشان را پیدا خواهند کرد. پس چه افتخاری بالاتر از این که انسان در بهشت همجوار با پیامبر اسلام باشد و خالق یکتا را در کنار ایشان مشاهده کند.

مولانا منیر خاطر نشان ساخت: امروز اگر دشمنان به ساحت نبی مکرم توهین و جسارت می ورزند، محبت به ایشان نه تنها از قلوب مسلمین دور نمی شود، بلکه باعث بیداری در امت اسلام شده و شدت هم می گیرد. در عصر ما حتی کسانی که در ادای فرایض محکم و استوار نیستند، وقتی که می شنوند به پیامبرشان توهین شده است، به خشم آمده و حاضر می شوند تا جان شان را فدای ایشان نمایند و بدینوسیله محبت شان نسبت به آن حضرت را به نمایش بگذارند. لذا امت رسول الله هرگز اجازه نمی دهند احدی به پیامبرشان جسارت بورزد. ایشان نبی بر حق ما و خط قرمز همه مسلمانان در روی زمین است و همانطور که از گذشته تا به امروز عزیز و گرامی داشته می شود، بعد ازاین هم ذره ای از محبت مومنین به ایشان کم نخواهد شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن