اخبارخارجی

ثبت «اثر انگشت» برای صدور ویزای عمره پنج کشور

شرط جدید عربستان برای حج عمره

آوای سنت : وزارت حج و عمره عربستان از آغاز الزام ثبت «اثر انگشت» به منظور صدور الکترونیکی ویزای عمره برای کسانی که از بریتانیا، تونس، کویت، بنگلادش و مالزی به مکه مکرمه می آیند، خبر داد.

به نقل از القدس العربی، وزارت حج و عمره عربستان در بیانیه ای اعلام کرد: زائران پنج کشور بریتانیا، تونس، کویت، بنگلادش و مالزی به منظور صدور الکترونیکی ویزای عمره مفرده باید مشخصات بیومتریک «اثر انگشت» خود را ثبت کنند.

در این بیانیه آمده است:هدف از این اقدام تسهیل مراحل ورود  زائران از طریق بنادر و بهره مندی زائران از روش  دیجیتال است.

وی ثبت این اثر انگشت را از طریق دانلود اپلیکیشن “Saudi Visa Bio” برای گوشی های هوشمند، تعیین نوع ویزا، خواندن آنی گذرنامه، گرفتن عکس از چهره از دوربین جلو و تطبیق آن با تصویر شخصی در پاسپورت و اسکن ده اثر انگشت به صورت الکترونیکی از طریق دوربین اعلام کرد.

توفیق بن فوزان الربیعه، وزیر حج و عمره عربستان در دهم اکتبر گذشته لغو تمامی شرایط و محدودیت های بهداشتی برای زائران مصری را اعلام کرد.

الربیعه در بیانیه ‌ای مطبوعاتی در مقر سفارت عربستان در قاهره با حضور اسامه بن احمد نقلی، سفیر این کشور در مصر و تعدادی از مقامات وزارت حج و عمره و سفارت تأیید کرد که این اقدام در جهت تسهیل ورود زائران صورت می گیرد.

وزیر حج و عمره همچنین به خدمات الکترونیکی ارائه شده توسط پلتفرم «نسک» برای تسهیل در اخذ عمره و رزرو کلیه خدمات از قبیل ایاب و ذهاب، مسکن و سایر خدمات از طریق دستگاه های هوشمند برای تسهیل ورود به حرمین شریفین اشاره کرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن