اخبارخارجی

جنجال در انگلیس بر سر فیلمی از حضرت فاطمه(س)

آوای سنت: شرکت “سینی ورد” پس از اعتراض به نمایش فیلم دختر پیامبر اسلام در برخی از سینماها، نمایش این فیلم در بریتانیا را لغوکرد، این شرکت اعلام کرد این تصمیم را برای ایمنی کارگران سینما و مشتریان گرفته است.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ،بیش از ۱۲۰ هزار نفر با امضای طوماری خواستار خروج فیلم «بانوی بهشت» از سینماهای بریتانیا شدند. شورای مساجد بولتون این فیلم را توهین آمیز به مذهب توصیف کرد و آن را فرقه گرا دانست .

به گزارش روزنامه بولتن نیوز،آصف پاتل، رئیس شورای مساجد بولتون، نامه ای به شرکت سینی ورد نوشت و دراین نامه گفت: این فیلم حاوی ایدئولوژی فرقه ای، تحریف حقایق تاریخی و توهین کننده به شخصیت های محترم در تاریخ اسلام است. این روزنامه گزارش داد که این نامه پس از اعتراض ۱۰۰ نفر مقابل یک سینما در هفته جاری منتشر شد.

وب سایت اسلامی “قوانین پنجگانه “نیز تصویری را در توییتر منتشر کرد که نشان می دهد ۲۰۰ نفر روز یکشنبه در مقابل سینما “سینوورلد”در بیرمنگام تظاهرات کردند.

شورای مسلمانان بریتانیا، بزرگترین نهاد مسلمان این کشور، این فیلم را تفرقه آمیز توصیف کرد.این شورا در بیانیه ای که یکشنبه گذشته منتشر کرد،گفت: از علما و رهبرانی که خواستار وحدت بیشتر و منافع عمومی هستند حمایت می کند.

این شورا افزود: هدف اصلی برخی از افراد  از جمله حامیان این فیلم و کسانی که با فرقه گرایی به آنها پاسخ می دهند،ایجاد نفرت است.

اما بارونس فاکس، عضو مجلس اعیان، گفت که این تصمیم برای هنر فاجعه بار و برای آزادی بیان خطرناک است،بارونس فاکس در توییتر خود با انتقاد از لغو نمایش این فیلم نوشت: من آن را توهینی می بینم… فاجعه ای برای هنر و خطری برای آزادی بیان. این یک درس برای کسانی است که سیاسی شدن هویت را تهدیدی برای دموکراسی نمی دانند.

ساجد جاوید وزیر بهداشت نیز در گفت و گو با “توک تی وی” گفت:نگران فرهنگ لغو  در بریتانیا است. وی افزود: کسانی هستند که معتقدند حق دارند مورد سوء استفاده قرار نگیرند، اما هیچکس این حق را ندارد.

مخالفان این فیلم که در سوم ژوئن در بریتانیا اکران شد، می گویند که این فیلم داستان بانو فاطمه الزهرا، دختر حضرت محمد (ص) را روایت می کند.اما چون چهره پیامبر اسلام را نشان داد مورد انتقاد قرار گرفت.

اما وب سایت فیلم پاسخ داد که هیچ کس به جای شخصیت مقدس نیست. بلکه این کار با استفاده از نور و جلوه های بصری انجام شد،این فیلم، همچنان قرار است در تعدادی از سالن های سینما ویو در لندن و جنوب شرق انگلیس به نمایش درآید.

سخنگوی شرکت ویو گفت: این شرکت درمسئولیت خود برای نمایش محتواهای متعدد،بسیار جدی است،او گفت:معتقد به نمایش فیلم های مورد علاقه گروه های مختلف مردم در بریتانیا است.

وی افزود: سالن های سینما ویو هیچ فیلمی را تا زمانی که آن را ندیده اند نمایش نمی دهند و همه فیلم ها توسط کمیسیون مستقل فیلم بریتانیا طبقه بندی می شود. این کمیسون فیلم بانوی بهشت ​را تایید کرده است و برای نمایش در تعدادی از سالن های ما برنامه ریزی شده است.

این شرکت تایید نکرد که آیا هیچ یک از نمایش ها را لغو کرده است یا خیر. اما اضافه کرد که تصمیم گیری در مورد مدت زمان نمایش فیلم بر اساس داده های خاص هر سالن و بر اساس عوامل تجاری و عملی گرفته می شود.

سخنگوی شرکت”سینوورلد” نیز گفت: با توجه به اتفاقات اخیر مربوط به اکران فیلم بانوی بهشت، تصمیم بر این شد که برنامه ریزی های انجام شده در سطح کشور به منظور حفظ امنیت کارگران سینما و مشتریان فیلم لغو شود.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن