اخبارخارجی

حادثه ۱۱ سپتامبر شهروندان آمریکایی را در کنار مسلمانان قرار داد

آوای سنت : کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا گفت پس از حادثه یازده سپتامبر تبعیض و خشونت علیه مسلمانان آمریکا افزایش یافت و این حادثه نشان داد که همبستگی برای پیشرفت جامعه ضروری است.

 به نقل از فاکس ۳۵ اورلاندو، کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا در سخنانی گفت که آمریکایی‌های مسلمان پس از حوادث ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ مورد حمله، خشونت، تبعیض و اقدامات نژادپرستانه قرار گرفتند.

هریس با تأکید بر اینکه شهروندان آمریکایی در کنار برادران مسلمان خود که در آن زمان مورد خشونت قرار گرفتند ایستادند، افزود که انسانیت چیزی است که مردم آمریکا را متحد می‌کند.

معاون رئیس‌جمهور آمریکا ادامه داد: در عین حال ما بعد از ۱۱ سپتامبر دیدیم که چگونه می‌توان از ارعاب برای ایجاد تفرقه در کشور استفاده کرد.

هریس تأکید کرد: بسیاری از آمریکایی‌های مسلمان به دلیل ظاهر و نحوه عبادت خود هدف حمله قرار گرفتند. اما ما همچنین دیدیم چه اتفاقی ‌می‌افتد وقتی که بسیاری از آمریکایی‌ها با کسانی که خشونت و تبعیض را تجربه کردند همبستگی نشان دادند و در کنار آنها بودند.

وی اظهار کرد که حوادث ۱۱ سپتامبر به همه نشان داد که تنوع موجود در آمریکا منبع قدرت آن است و به همه یادآوری کرد که وحدت برای پیشرفت ضروری است.

گزارش‌ها همچنین حاکی است بنا به نظرسنجی شورای روابط اسلامی-آمریکایی (CAIR) ۷۲ درصد از زنان مسلمان آمریکایی از زمان حادثه ۱۱ سپتامبر شخصا یک یا چند مورد رفتار متعصبانه یا تبعیض‌آمیز را تجربه کرده‌اند. این آمار در مورد مردان ۶۷ درصد بود. ۶۵ درصد از زنان مسلمان هم عقیده داشتند که در مقایسه با مردان مسلمان در جامعه آمریکا کمتر مقبول هستند.

این گزارش می‌گوید: ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ باعث افزایش فوری و مرگبار جنایات ناشی از نفرت در سراسر ایالات متحده شد که با وجود گذشت ۲۰ سال هنوز به طور کامل فروکش نکرده است.

بخش دیگری از گزارش حاکی است اگرچه این حملات خود باعث افزایش احساسات ضد مسلمانان شد اما اسلام‌هراسی به ابزاری برای سیاستمداران و رسانه‌‌ها برای ایجاد و افزایش ترس از اسلام و پیشبرد سیاست‌های فاجعه‌بار دولت علیه مسلمانان در داخل و خارج از کشور تبدیل شده است‌.

این گزارش تأکید دارد پس از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، دولت برنامه‌های متعددی را اجرا کرد که آزادی‌های مدنی را از بین برد و مسلمانان را در آمریکا مورد هدف قرار داد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن