اخبارخارجی

حمایت پاکستان از آرمان ملت فلسطین

وزیرخارجه پاکستان: فلسطین مانند کشمیر است

آوای سنت :پاکستان: روابط ما با اسرائیل عادی نمی شود؛ فلسطین مانند کشمیر است.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ،بلاول بوتو زرداری، وزیر امور خارجه جدید پاکستان با تاکید بر اینکه کشورش روابط خود با اسرائیل را عادی نخواهد کرد و حمایت مردم فلسطین را کنار نخواهد گذاشت، خاطرنشان کرد: صرف نظر از اینکه چه کسی بر کشور پاکستان حاکم است، بر سر این اصول ثابت در پاکستان، اجماع وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه آنچه در فلسطین می گذرد طبق عرف پاکستان مشابه چیزی است که در کشمیر می گذرد،تاکید کرد: این شباهت یکی از جنبه های اجماع در اسلام آباد برای حمایت از فلسطینی ها در مقابله با اشغالگری اسرائیل است.

زرداری در گفتگو با روزنامه القدس العربی، ترور شیرین ابوعاقله روزنامه‌نگار فلسطینی را محکوم کرد و گفت : با وجود اینکه او لباسی برتن داشت که نشان می داد خبرنگار است، اما با شلیک گلوله کشته شد.

وی افزود قاتلان حتی به این راضی نبودند و به مراسم تشییع جنازه او حمله کردند که جامعه بین المللی را شوکه کرد. زیرا جامعه بین الملل در تشییع جنازه او تصاویر خشونت آمیزی را دید که چنین تصاویری در دوران مدرن به ندرت دیده می شود.

وی ادامه داد: امیدواریم شوک جهانیان از این جنایت تبدیل به توجه به فاجعه ای شود که اکنون مردم فلسطین با آن مواجه هستند.

زرداری با اشاره به روابط تاریخی و خانوادگی که فلسطین و پاکستان را به هم پیوند می‌دهد، در مورد عادی‌سازی روابط با اسرائیل تأکید کرد که پاکستان در روزهای سخت، فلسطین را رها نخواهد کرد.

وزیر پاکستانی متعهد شد که دیپلماسی در کشورش به نفع فلسطینی ها باشد،صدای آنها را برساند و حقوق آنها را مطالبه کند.

زرداری از گروه های فلسطینی خواست تا برای تحقق آرمان خود متحد شوند و به تفرقه بیشتر کشیده نشوند.

زرداری در ۲۷ آوریل در سن ۳۳ سالگی به عنوان وزیر امور خارجه جدید پاکستان منصوب شد، وی فرزند بی نظیر بوتو نخست وزیر دو دوره پاکستان است که در سال ۲۰۰۷ ترور شد.

پدر او آصف علی زرداری نخست وزیر سابق پاکستان بود، پدربزرگ مادری او ذوالفقار علی بوتو، نخست وزیر سابق پاکستان بود که در سال ۱۹۷۹ توسط ضیاء الحق اعدام شد.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن