اخبارخارجی

حمایت یک تیم انگلیسی از ملت فلسطین

آوای سنت : یک تیم فوتبال انگلیسی،پرچم فلسطین را به اهتزاز درآورد.

رئیس باشگاه این تیم ورزشی می گوید: اسرائیل چندین دهه فلسطین را محاصره کرده و آنچه در حال رخ دادن است مایه ننگ غرب است.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ،باشگاه فوتبال انگلیسی فارست گرین راورز با برافراشتن پرچم فلسطین در جریان یک مسابقه رسمی همبستگی خود را با مردم فلسطین اعلام کرد.رئیس این باشگاه ورزشی،همبستگی گسترده جهانی با مردم اوکراین و نادیده گرفتن محاصره چند دهه ای فلسطینیان را غیر قابل قبول دانست و آنرا لکه ننگی برای غرب توصیف کرد.

دل وینس، رئیس این باشگاه که در لیگ دوم فوتبال انگلیس بازی می کند، در توئیتی با تصویر پرچم فلسطین گفت: ما امروز این پرچم را برای همبستگی با فلسطینی ها برافراشته ایم.

وینس به حمایت جهانی از اوکراین در مقایسه با حمایت مردم فلسطین اشاره کرد و گفت: درگیری در فلسطین همان عناصر درگیری در اوکراین را دارد؛تهاجم، اشغال، کشتار غیرنظامیان، تخریب خانه‌ها، بیمارستان‌ها و محاصره.

وی افزود: فلسطین ده‌ها سال است که از طریق هوا، زمین و دریا در محاصره اسرائیل قرار دارد.

وینس خواستار توقف حمایت آمریکا از اشغالگری اسرائیل، در بحبوحه افزایش فزاینده تجاوزات علیه فلسطینیان شد.

وی ادامه داد:آمریکا برای حمایت از اقتصاد ونظامیان اسرائیل، میلیاردها دلار به اسرائیل تزریق می کند و از وتوی خود برای جلوگیری از هرگونه اقدام معنادار سازمان ملل استفاده می کند.

وینس سکوت کشورهای غربی در قبال وقایع فلسطین را محکوم کرد و گفت: آنچه در فلسطین اتفاق می افتد مایه شرمساری کشورهای غربی است، زیرا موضع آنها کاملاً در تضاد با ادعای برتری اخلاقی، تمدنی و ارزش های دموکراتیک ما است.

این اظهارات وینس با استقبال گسترده کاربران شبکه های اجتماعی مواجه شد که موضع جسورانه او را تحسین کردند.

تیم فارست گرین راورز با ۸۲ امتیاز،صدرنشین لیگ دسته دوم انگلیس است،این تیم در دیدار خود با تیم اولدهام که در آن پرچم فلسطین برافراشته شده بود، با برتری ۲-۰ به پیروزی رسید.

اصل مطلب  را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن