اخبارخارجی
موضوعات داغ

خوشحالی اعراب از حذف آلمان از جام جهانی

آوای سنت : بسیاری از هواداران عرب خوشحالی خود را از خروج آلمان از جام جهانی قطر پنهان نکردند،زیرا بازیکنان آلمانی با اصرار بر حمایت از همجنس گرایان در طول برگزاری مسابقات، احساسات عرب را تحریک کردند.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، آلمان با وجود پیروزی ۴-۲ مقابل کاستاریکا با جام جهانی قطر خداحافظی کرد، در حالی که ژاپن با نتیجه ۲-۱ اسپانیا را شکست داد و این دو تیم با هم راهی مرحله یک هشتم نهایی مسابقات شدند.

فعالان شبکه های اجتماعی در کشورهای عربی خروج آلمان از ادامه مسابقات جام جهانی قطر را جشن گرفتند.

یکی از کاربران به نام  نبیل علی العوضی با ابراز خوشحالی از حذف آلمان برای این تیم  هشتک( #تیم_همجنسگرایان) را به کار برد.

مریم آل ثانی از تیم آلمان به عنوان تیم همجنس گرایان یاد کرد و در این باره نوشت: وقتی از یک هدف زیان آور دفاع می کنی،هدف اصلی خودت را از دست می دهی..

کاربر دیگری با کنایه به سرمربی آلمان نوشت: فلیک گفت که اگر آلمان قهرمان شود، ما در قطر جشن نخواهیم گرفت.

فعالان عرب به بستن دهان از سوی بازیکنان تیم آلمان با هدف اعتراض به تصمیم کشور قطر و فیفا برای ممانعت از پوشیدن نماد حمایت از همجنسگرایان اشاره کردند،این اقدام بازیکنان تیم آلمان نارضایتی بسیاری را به دلیل سیاسی شدن ورزش و اختلاط آن با مسائل دیگر و عدم رعایت آداب و سنن کشور قطر به عنوان کشور میزبان جام جهانی برانگیخت.قوانین کشور میزبان به عنوان یک کشور عربی و اسلامی چنین اعمال و اقداماتی را نمی پذیرد.

یکی از کاربران در این زمینه نوشت: تصور کن چقدر گستاخی و قلدری است که یک نفر وارد خانه ات شود و بخواهد نظرش را به تو تحمیل کند،نظری که، دین شما، آداب و رسوم، سنت ها و جامعه ات آنرا رد می کنند.

یکی دیگر از کاربران می گوید تیم آلمان،در حالی که بازنده داخل و خارج ورزشگاه شد از دور مسابقات کنار رفت.

روزنامه آلمان در این باره این گونه نوشت: قلدری شرقی و شماتت های بی سابقه علیه تیم ملی آلمان پس از خروج از جام جهانی.

کاربر دیگر در این باره اینگونه گفت: آلمان به طور رسمی جام جهانی را ترک می کند،خداحافظی با همه کسانی که ارزشهای عربی و اسلامی ما را رعایت نکردند.

همچنین بسیاری از کاربران از اظهارات هانسی فلیک سرمربی آلمانی قبل از مسابقات انتقاد کردند که او در آن زمان گفته بود:تیمش در صورت قهرمانی در جام جهانی در قطر جشنی نخواهد گرفت و این نشان می دهد که او اطمینان دارد کشورش در این مسابقات جلوتر خواهد رفت،نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه تیم ملی آلمان در دور اول حذف شد.

کاربران توئیتر به یاد مسعود اوزیل بازیکن آلمانی افتادند که وقتی از مسلمانان دفاع کرد از تیم ملی آلمان کنار گذاشته شد و قراردادش با باشگاه آرسنال انگلیس فسخ شد،سوال کاربران این است که چرا آلمان،گفته های او و جایگاه او را در چارچوب آزادی عقیده در نظر نگرفت؟

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن