اخبارخارجی

دردسرهای قرارداد با طالبان برای یک شرکت استرالیایی

آوای سنت : یک شرکت کوچک استرالیایی روز پنجشنبه خود را در میان طوفانی غیرمنتظره دید.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت این موضوع پس از آن اتفاق افتاد که نام این شرکت به اشتباه در گزارشی مبنی بر توافق آن با طالبان برای تامین مالی یک کارخانه تولیدحشیش در افغانستان  ذکر شد.

در گزارش یک خبرگزاری افغان به نام «بجواک» آمده است که شرکت مشاوره پزشکی استرالیایی با نام «سی فارم» با طالبان قرارداری به ارزش بیش از ۴۵۰ میلیون دلار برای تأمین مالی کشت حشیش قراردادی منعقد کرده است.

در این گزارش ادعا شده است که نمایندگان این شرکت با مقامات مبارزه با مواد مخدر در وزارت کشور ملاقات کردند تا در مورد تولید دارو و سایر آماده سازی ها در این کارخانه که امکان استفاده قانونی از حشیش را فراهم می کند گفتگو کنند.

این خبرگزاری توئیتی را همراه با تصاویری منتشر کرد که مقامات طالبان را نشان می‌داد، اما هیچ مقام خارجی در آن حضور نداشت و در این توییت از توافق‌نامه‌ای صحبت می‌کرد که بر اساس آن شرکت، کارخانه را تامین مالی می‌کرد.

در این توییت به هیچ اطلاعات دیگری در مورد این شرکت، کشوری که در آن فعالیت می کند، حوزه فعالیت آن و نحوه پرداخت این مبلغ هنگفت اشاره ای نشده است.

مشکل شرکت استرالیایی با انتشار مجدد گزارش ساختگی توسط رسانه های بین المللی از جمله روزنامه بریتانیایی “تایمز” و رادیو “بی بی سی” تشدید شد.

با این حال، سی فارم استرالیا که یک شرکت خانوادگی با ۱۷ کارمند است، به رویترز گفت که هرگز گفتگویی با طالبان نداشته است، هیچ معامله ای در خارج از کشور نداشته و یا فعالیتی در استفاده از حشیش نداشته است.

تونی گابتس، مدیر ارشد مالی شرکت گفت: امروز ۴۰ یا ۵۰ تماس داشتیم. اوضاع از کنترل خارج شده است. همه اینها دروغ است.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن