اخبارخارجی

دستورالعمل طالبان به مساجد افغانستان درمورد خطبه‌ های نماز جمعه

آوای سنت : با خروج اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان، طالبان به طور رسمی کنترل کشور را در دست گرفت و مذاکرات برای تشکیل دولت انتقالی در جریان است.

منابع خبری روز پنجشنبه گزارش دادند، طالبان به امامان جماعت مساجد این کشور دستورالعمل هایی درباره موضوع چگونگی خطبه های نماز جمعه داده است.

به نقل از اسکای نیوز، کمیته ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر طالبان در نامه ای خطاب به امامان جماعت مساجد موضوعاتی که در خطبه نماز جمعه باید عنوان کنند را تشریح کرده است.

بر اساس این گزارش، بیان مزایای نظام اسلامی، دعوت مردم به وحدت و اتحاد، ترغیب آن ها به همکاری برای کمک به کشور و پاسخ به تبلیغات منفی دشمن و اقدامات تحریک آمیز آن ها باهدف اقناع مردم و اطمینان بخشیدن به آن ها از موضوعاتی است که امامان مساجد در خطبه نماز جمعه فردا باید درباره آن صحبت کنند.

با خروج اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان، طالبان به طور رسمی کنترل کشور را در دست گرفت و مذاکرات برای تشکیل دولت انتقالی در جریان است.

پس از سقوط سریع افغانستان، وضعیت نگرانی و اضطراب بر جامعه جهانی حاکم شده است، شورای امنیت سازمان ملل در نشست اضطراری روز دوشنبه از طالبان خواست تا با احترام به حقوق همه جامعه افغانستان، دولت وحدت ملی تشکیل دهد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن