اخبارخارجی

راه اندازی کمپین «ورزشگاه‌های ما تمیز هستند» در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با تأسی به حدیث نبوی

آوای سنت : فعالان قطر با تأسی به حدیث «النظافه من الایمان» کمپین هشتگ «ورزشگاه‌های ما تمیز هستند» را در جریان جام جهانی ۲۰۲۲ به راه انداختند.

به نقل از خبرگزاری ترکیه،  فعالان قطری در جریان مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در قطر هشتگ « ورزشگاه‌های ما تمیز هستند» را به راه انداختند.

غانم المفتاح، جوان قطری و یکی از مهم‌ترین شرکت کنندگان در این کمپین در توئیتر است که در توئیت خود با تشویق به نظافت نوشته است: نظافت و پاکیزگی ورزشگاه های ما و کشورما نشانه نظافت ماست.

کاربران توئیتر به انتشار توئیت‌ها و عکس‌ها و فیلم‌هایی اقدام کردند که نشان می دهد که قطری ها پس از پایان هربازی، ورزشگاه‌ها را نظافت می کنند.

قطری‌ها همچنین تلاش هواداران فوتبال ژاپن و مراکش و برخی از دیگر از تیم ها در تمیزکردن سکوهای ورزشگاه‌ها پس از پایان بازی‌ها ستودند.

رنا سلطان، یکی از کاربران توئیتر نوشت: ما اولین نفر در ارایه طرح نظافت ورزشگاه‌هایمان هستیم پس بیایید مسئولیت پذیر باشیم و ورزشگاه‌هایمان را تمیز نگه داریم.

در همین حال، یک جوان قطری در توئیت خود نوشت: همانگونه ما به پاک شدن جام جهانی از انحراف و بی اخلاقی فراخواندیم، از شما می خواهیم که در نظافت ورزشگاه‌ها و خیابان‌هایمان از آلودگی الگوی دیگران باشیم.

وی نوشت: دست در دست هم برای تمیزکردن ورزشگاه‌ها و سکوهای تماشاگران پس از هر مسابقه تلاش کنیم.

«علیاء الطنیجی» یکی از کاربران توئیتر نوشت: جامعه مسلمان، جامعه ای تمیز است. این نظافت سلیقه شخصی جامعه مسلمانان نیست، بلکه میراث تمدن نبوی در نظافت بشریت است.

جمعی از کاربران توئیتر بر اهمیت راه اندازی این کمپین آنلاین موافقت کردند و گفتند: نظافت ما بخشی از فرهنگ و دین‌ ماست و ساختار زیبای عربی اسلامی است که در روح و قلب خارجی ها باقی می ماند.

این کاربران نوشتند: قطر به عنوان میزبان جام جهانی انتخاب شده است. به این معنی که در کانون توجه جهانیان و رویدادهای آن به مدت یک‌ماه کامل قرار دارد.

این کاربران تاکید کردند: نظافت ورزشگاه‌ها و پاکیزگی کشورمان بخشی از نظافت ماست. این بخش از فرهنگ ماست خواه جام جهانی در کشور ما(قطر) باشد یا در کشوری دیگر.

از سوی دیگر،«مشاعل الشمری» می نویسد: به جا گذاشتن تصویر و تاثیری از مردم ما و سنت‌هایشان، امری واجب است و تصویری زیبا از واقعیت مردم و زندگی ما و آموزه‌های دین ماست.

الشمری می گوید: قطر  برای حضور همه مردم در این سرزمین سرمایه گذاری کرده است تا چهره ای درخشان از اسلام به آنها ارایه دهد.

قطر هشت ورزشگاه در سطح بالایی از پیشرفت فنی را با رعایت شرایط پایدار محیط زیستی احداث کرده است که برنده جوایز بین المللی و منطقه ای متعددی شده است. قطر در جریان جام جهانی طرح های متعددی برای معرفی دین اسلام به غیرمسلمانان در نظر گرفته است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن