اخبارخارجی

رای گیری در یک شهر آمریکا برای تحریم رژیم صهیونیستی

آوای سنت : شهر برلینگتون در آمریکا قرار است پیش نویس لایحه تحریم رژیم صهیونیستی را به دلیل نژاد پرستی و ظلم در حق ملت فلسطین به رای بگذارد.

به نقل از رای الیوم، شورای شهر برلینگتون آمریکا روز دوشنبه( ۲۲ شهریور ۱۴۰۰) پیش نویس لایحه تحریم اسرائیل و خارج کردن سرمایه ها از این رژیم و اعمال تحریم علیه آن به رای می گذارد.

براساس این پیش نویس، شهر شهر برلینگتون همبستگی خود با ملت فلسطین را اعلام می کند و قوانین ضد جنبش تحریم اسرائیل را محکوم و حمایت خود را از این جنبش اعلام می کند.

این پیش نویس خواستار اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی برای برآوردن این  درخواست هاست، این درخواست ها شامل پایان اشغال نظامی، استعمار همه سرزمین های عربی، برداشتن دیوار حایل، به رسمیت شناختن حقوق اساسی برابری کامل برای شهروندان عرب فلسطینی در رژیم صهیونیستی، احترام و حمایت و تحکیم حقوق پناهندگان فلسطینی در بازگشت به سرزمین و مستغلاتشان همانگونه که در قطعنامه شماره۱۹۴ سازمان ملل متحد آمده، است.

این پیش نویس ازشورای شهر برلینگتون و قانونگذاران ایالت ورمانت و «فیل اسکات» فرماندار ورمانت می خواهد«جوبایدن» رئیس جمهوری درخواست کنند تا همه کمک های نظامی به رژیم صهیونیستی را قطع کند.

در این پیش نویس آمده است: سرزمین فلسطین در کرانه باختری و قدس شرقی و نوار غزه از سال ۱۹۶۷ میلادی تحت اشغال نظامی رژیم صهیونیستی است و غزه نیز از سال ۲۰۰۷ میلادی تحت محاصره نظامی و اقتصادی قرار دارد.رژیم صهیونیستی بیش از ۲۸۰ شهرک غیرقانونی در نوار غزه و قدس شرقی احداث کرده است که برخلاف قوانین بین الملل است

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن