اخبارخارجی
موضوعات داغ

سازمان ملل خواستار خلع سلاح رژیم صهیونیستی شد

آوای سنت : کمیته سازمان ملل تصمیم تصمیم گرفت: سلاح های هسته ای اسرائیل باید نابود شود.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ،کمیته تسلیحات هسته ای سازمان ملل با اکثریت آرا تصمیم گرفت که اسرائیل باید سلاح های هسته ای خود را نابود کند و سایت های خود را تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دهد.

کمیته موسوم به DISEC یا C1 یکی از شش کمیته این سازمان بین المللی است که هدف آن بررسی و نظارت بر موضوع سلاح های هسته ای در جهان است. آنها در اقدامی بی سابقه بر لزوم پیوستن اسرائیل به معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای بدون فوت وقت،تاکید کردند.

این کمیته همچنین بر عدم توسعه، ساخت، آزمایش یا داشتن سلاح‌های هسته‌ای و کنار گذاشتن آن،و قرار گرفتن همه سلاح‌های هسته‌ای نا امن اسرائیل تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد.

درخواست برای بحث در این زمینه از سوی مصر ارائه شد و تصمیم نهایی در جریان آنچه گامی به سوی بهبود صلح و امنیت،تعریف شد،اتخاذ گردید.گامی دیپلماتیک که مورد حمایت تشکیلات خودگردان فلسطین، اردن، مراکش، بحرین و امارات قرار گرفت.

 اسرائیل ،کانادا، میکرونزی، پالائو و ایالات متحده آمریکا به این تصمیم رای منفی دادند.

شایان ذکر است که رژیم اشغالگر اسرائیل با وجود در اختیار داشتن یک رآکتور هسته ای در منطقه دیمونا در صحرای اشغالی نقب،علیرغم بسیاری از گزارش های غربی مبنی بر تایید وجود چنین تسلیحاتی در سرزمین های اشغالی، از افشای داشتن تسلیحات هسته ای خودداری می کند.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن