اخبارخارجی

سخنگوی طالبان: به‌زودی تاریخ گفت‌وگوها با دولت افغانستان را اعلام می‌کنیم

آوای سنت : طالبان اعلام کرد معاون سیاسی این گروه برای آغاز مذاکرات بین الافغانستانی وارد قطر شده و به زودی تاریخی برای آغاز گفت‌وگوها اعلام خواهد شد.

«ساهین شاهین»‌ سخنگوی دفتر سیاسی قطر گفت که ملابرادر معاون سیاسی طالبان و تیم مذاکره کننده این گروه برای آغاز مذاکرات بین الافغانی وارد قطر شده است.

وی افزود: تلاش برای حل مشکلات فنی در جریان است و به زودی تاریخی برای آغاز مذاکرات اعلام خواهد شد.

پیش از این دولت افغانستان اعلام کرده بود که برای دومین بار و به دلیل آماده نبودن تیم مذاکرات طالبان سفر هیات این گروه به قطر به تاخیر افتاده است.

روز گذشته دولت افغانستان نیز اعلام کرد که روند تبادل زندانیان تکمیل شده و تمام موانع برای آغاز مذاکرات بین الافغانی برداشته شده است.

همچنین عبدالله عبدالله، رئیس شورای ملی مصالحه افغانستان گفته بود که مذاکرات مستقیم بین هیات افغانستان و طالبان به صورت مستقیم صورت خواهد گرفت و مرحله اول آن نیز در دوحه قطر صورت خواهد گرفت و مرحله دوم با تصمیم و موافقت دو طرف خواهد بود.

رئیس مصالحه ملی افغانستان همچنین افزود که به احتمال زیاد این مذاکرات در چندین دور انجام شده و اولین موضوعی که قرار است طرفین درمورد آن گفتگو کند آتش بس دائمی خواهد بود که فضا را برای ادامه مذاکرات فراهم کند.

عبدالله تاکید کرد آنچه برای مردم افغانستان در این مذاکرات مهم است راه حلی است که برای آنها مورد پذیرش باشد و صلح را برای افغانستان به ارمغان بیاورد

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن