اخبارداخلی

عرضه رمدسیویر، داروی مورد تایید آمریکا برای درمان کرونا در ایران

آوای سنت : ایران عرضه رمدسیویر، یک داروی کلیدی درمان کرونا، را آغاز خواهد کرد. اخیرا خرید انحصاری این دارو برای چند ماه از سوی آمریکا خبرساز شده بود.

سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران می‌گوید رمدسیویر از هفته آینده عرضه‌ خواهد شد.

این خبر در حالی اعلام می‌شود که دولت دونالد ترامپ چندی پیش اعلام کرد در یک توافق “شگفت‌انگیز” برای سه ماه آینده تقریبا تمام موجودی و تولیدات داروی رمدسیویر را از شرکت دارویی تولیدکننده آن خریده است.

شرکت “گیلیاد ساینسز” آمریکا، کارخانه تولیدکننده رمدسیویر، اعلام کرده که با تجویز زودهنگام این دارو به بیماران مبتلا به کرونا، دوره درمان بیماری از ۱۵ روز به ۱۱ روز کاهش می‌یابد.

رمدسیویر اولین دارویی است که آمریکا برای درمان کرونا به آن مجوز داده است. آقای نمکی توضیح نداده که ایران چگونه به این دارو دست یافته است.

وزیر بهداشت ایران امروز تاکید کرده که کووید ۱۹ هنوز هیچ داروی موثر و قابل اعتمادی در دنیا ندارد، اما برخی پزشکان ایرانی دو داروی رمدسیویر و فاویپیراویر را تجویز می‌کردند.

او گفته: روز گذشته این دارو را به اندازه کافی توزیع کردیم و هفته آینده اولین تولید ملی این دارو هم عرضه خواهد شد و بنابراین کمبودی در این زمینه نخواهیم داشت.

با اینکه ممکن است رمدسیویر به بهبود بیماران کمک و احتمال نیاز به بخش مراقبت‌های ویژه را بسیار کم کند، مطالعات به روشنی نشان نداده‌اند که این دارو می‌تواند از مرگ بر اثر کرونا هم جلوگیری کند.

شرکت گیلیاد با چند داروساز در جنوب آسیا برای گسترش تولیداتش قرارداد دارد. گمان می‌رود توافق گیلیاد با پنج شرکت داروسازی در پاکستان و هند به ساخت رمدسیویر در ۱۲۷ کشور کمک ‌کند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن