اخبارخارجی
موضوعات داغ

مخالفت اسرائیلی ها با بازگشت احتمالی نتانیاهو به قدرت

 

اسرائیلی‌ها در تظاهرات‌هایی که در بیش از ۱۵۰ نقطه در سراسر اسرائیل برگزار شد، شرکت کردند تا مخالفت خود را با بازگشت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق به قدرت (که در نظرسنجی‌ها پیشتاز است) بیان کنند.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ،روزنامه عبری”معاریو”روز شنبه اعلام کرد که تظاهرات علیه نتانیاهو رهبر حزب راستگرای لیکود و رهبر اپوزیسیون در پارلمان اسرائیل همچنان ادامه دارد.نظرسنجی‌های عمومی نشان می‌دهد که نتانیاهو حدود ۵ هفته قبل از انتخابات سراسری اول نوامبر از رقبای خود پیشی گرفته است.

نتانیاهو روز جمعه در توییتی گفت که به یایر لاپید، نخست وزیر کنونی اجازه نخواهد داد تا کشوری به اسم فلسطین را تشکیل دهد و اسرائیل را به آنچه از آن به عنوان فاجعه اسلو (توافق اسلو) یاد کرد، بازگرداند.

این سخنان نتانیاهو در پاسخ به سخنرانی لاپید در سازمان ملل بود که در آن گفت: علی رغم وجود موانع، انعقاد توافق با فلسطینی ها بر اساس راه حل دو جانبه برای دو ملت، انتخاب درستی برای امنیت و اقتصاد اسرائیل و برای برای آینده فرزندانمان است.

این اتهام نتانیاهو سومین اتهام به لاپید در دو روز گذشته است.او پیش از گفته بود مخالف استخراج گاز طبیعی از میدان کاریش در دریای مدیترانه برای تقدیم آن به حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان است.

نتانیاهو اشاره کرد که لاپید میلیاردها دلار در اراضی حاکمیتی اسرائیل را بدون هیچ گونه نظارت یا بررسی در پارلمان اسرائیل، به حسن نصرالله تقدیم می کند.

نخست وزیر پیشین اسرائیل به این اتهامات اکتفا نکرد بلکه  اتهام خود را تکرار کرد و گفت: لاپید امنیت اسرائیل را به خطر می اندازد.

پیش از این، نتانیاهو از طریق ویدئویی که در حساب کاربری خود در توییتر منتشر کرد، گفت که پیام بسیار ناراحت کننده ای دارد،او توضیح داد که حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله، یایر لاپید، نخست وزیر اسرائیل را تهدید کرده است.

شایان ذکر است که نامزد تشکیل دولت باید حداقل ۶۱ کرسی پارلمان اسرائیل را به دست آورد. یک نظرسنجی که روز جمعه توسط روزنامه اسرائیلی “معاریو” منتشر شد، نشان داد که اردوگاه نتانیاهو ۶۰ کرسی خواهد داشت، در حالی که بر اساس این نظر سنجی۵۶ کرسی ممکن است به  بلوک دولتی اسرائیل به رهبری یایر لاپید نخست وزیر کنونی این کشور برسد.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن