اخبارخارجی
موضوعات داغ

ملکه الیزابت و اسرائیل

اوای سنت :  ملکه الیزابت به چندین کشور جهان سفر کرد اما از اسرائیل دیدن  نکرد.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ،در حالی که ابراز تاسف و تسلیت در سراسر جهان برای درگذشت ملکه الیزابت دوم بریتانیا طنین انداز و درباره زندگی تاریخی او صحبت می شود، یک روزنامه اسرائیلی جنبه خاصی از زندگی ملکه  انگلیس را برجسته کرد.

جروزالم پست در گزارشی به رابطه الیزابت دوم با اسرائیل و اسرائیلی ها و همچنین رابطه او با یهودیان بریتانیا پرداخت.این روزنامه نوشت ملکه ای که در طول ۷۰ سال بر تخت سلطنت بریتانیا جهانگردی کرده، هرگز به اسرائیل نرفته است.

این روزنامه گفت که ملکه از اردن، مصر و دیگر کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا و همچنین ده ها کشور دیگر دیدن کرده است. او پس از رسیدن به سن ۵۰ سالگی برای اولین بار به ۴۳ کشور سفر کرد و تنها ۲۷ بار از کانادا دیدن کرد.

این روزنامه به نقل از نیویورک تایمز گزارش داد که سفر ملکه به اردن در سال ۱۹۸۴ باعث نگرانی یهودیان بریتانیا شد، زیرا وی در اظهارات خود در آن سفر با مصائب فلسطینی ها همدردی و از اقدامات اسرائیل اظهارنارضایتی کرد. او با این اقدام خود ظاهراً چیزی بیشتر از شگفتی در آن محافل باقی گذاشت.

در این گزارش که توسط گریر فی کشمن نوشته شده، این روزنامه به این موضوع اشاره کرده است که با وجود این،رفتار ملکه با اسرائیلی ها خوب بود،او دو رئیس جمهور اسرائیل را به حضور پذیرفت و به شیمون پرز عنوان افتخاری داد.

هرتزوگ ملکه الیزابت را برای بازدید از اسرائیل دعوت کرد، اما او هرگز به اسرائیل نیامد با این حال، همسر فقید او شاهزاده فیلیپ و دو پسرش پرنس ادوارد و شاهزاده چارلز قبل از جانشینی او به عنوان پادشاه چارلز سوم و نوه اش شاهزاده ویلیام، همگی به صورت انفرادی از اسرائیل دیدن کرده اند، به گفته این روزنامه، تنها دیدار رسمی، سفر شاهزاده ویلیام بود.

به اعتقاد این روزنامه، این باور رایج وجود داشت که وزارت خارجه انگلیس به ملکه توصیه کرده است از ترس تحریم کشورهای عربی به اسرائیل سفر نکند. اما حتی پس از پایان هر ترس واقعی از تحریم و به خصوص تحریم نفت، ملکه هرگز به اسرائیل نیامد.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن