اخبارخارجی

نخست وزیر سابق قطر: از تحولات اوکراین درس بگیریم

آوای سنت : نخست وزیر سابق قطر از کشورهای حاشیه خلیج فارس خواست که از وقایع اوکراین درس بگیرند.

شیخ حمد بن جاسم آل ثانی، نخست وزیر سابق قطر، با اشاره به رفتار اروپا در قبال تهاجم روسیه به اوکراین، از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس خواست تا در سیاست های خود در زمینه های مختلف تجدید نظر کنند.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت،شیخ حمد بن جاسم آل ثانی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت:در حالی که جنگ در اوکراین درجریان است، اعتبار اروپا، آمریکا و ناتو در خطر است.

وی افزود: اروپا پس از سال‌ها خواب عمیق و سهل انگاری درباره راه اندازی یک نیروی نظامی مشترک اروپایی که بتواند از آنها محافظت کند،تعداد نیروها و تجهیزات خود را کاهش داد.

بن جاسم افزود: در دنیای امروز، کشورها باید شرایط کنونی و آینده خود را مطالعه و به دور از احساسات و اضطرار و بلکه بر مبنای علمی و استراتژیک، هم پیمانان خود را انتخاب کنند. وی ادامه داد: این مسیر همان چیزی است که شورای همکاری خلیج فارس باید با توجه به تحولات اروپا و شروع جنگ در اوکراین به آن توجه کند

وی گفت: از این رو کشورهای شورای همکاری خلیج فارس باید در مواضع خود در زمینه های مختلف تجدید نظر و راهبرد میان مدت و بلندمدت برای مقابله با تغییرات تدوین کنند.

وی خاطرنشان کرد: اروپای شوکه شده امروز به صورت جمعی و فردی واقعیت و آینده خود را بررسی و روزهای جنگ سرد شرق و غرب و حتی شرایط قبل از جنگ جهانی دوم را یادآوری می کند.

سحرگاه پنجشنبه گذشته، روسیه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد که با واکنش خشمگینانه چندین کشور مواجه وبا تشدید تحریم ها علیه مسکو همراه شد. این روند به ویژه بر وضعیت اقتصادی و امنیتی اروپا و همچنین پیامدهای آن بر کشورهای مختلف جهان سایه افکند.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن