اخبارداخلی

نرخ ازدواج و طلاق در سیستان و بلوچستان افزایش یافت

آوای سنت : رضا راحت دهمرده گفت: در ۱۰ ماه امسال در سیستان و بلوچستان ازدواج ۷.۸ درصد و طلاق ۴.۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

رضا راحت دهمرده، مدیرکل ثبت‌ احوال سیستان و بلوچستان در طی گفتگویی بیان کرد: در ۱۰ ماه امسال بنابر آمارهای جمع آوری شده ۲۷ هزار و ششصد و چهل و یک واقعه ازدواج در سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۷.۸ درصدی را نشان می دهد.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۲ هزار و ششصد و شصت و نه واقعه طلاق در استان به ثبت رسیده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۶ درصد رشد داشته است.

این مقام مسئول ادامه داد: میانگین سن ازدواج در سیستان و بلوچستان برای مردان ۲۵ سال و برای زنان ۲۱ سال بوده، در حالیکه این رقم در کشور برای مردان ۲۸ سال و برای زنان ۲۳.۴ سال است و از این حیث سیستان و بلوچستان رتبه اول را از نظر پایین بودن سن ازدواج در کشور دارد.

مدیرکل ثبت ‌احوال سیستان و بلوچستان عنوان کرد: میانگین سن طلاق در این مدت در استان برای مردان ۳۳.۴ و برای زنان ۲۸.۷ سال بوده که بیشترین طلاق ها برای مردان در گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال و برای زنان در گروه سنی ۲۰ تا ۲۴  سال صورت گرفت

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن