اخبارخارجی

نشست شورای امنیت برای بررسی تحولات افغانستان

آوای سنت : منابع دیپلماتیک آگاه از برگزاری احتمالی نشست شورای امنیت برای بررسی تحولات افغانستان در روز جمعه خبر می دهند.

خبرگزاری اسپوتنیک هم اکنون با انتشار خبری فوری اعلام کرد که شورای امنیت سازمان ملل ممکن است روز جمعه نشستی را با موضوع تحولات افغانستان برگزار کند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، منابع دیپلماتیک آگاه در این باره اعلام کردند: شورای امنیت در تلاش برای بررسی امکان برگزاری این نشست برای روز جمعه است.

قرار است در نشست مذکور، موضوع افزایش تنش ها و خشونت ها در افغانستان مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

پس از پایان ادعایی اشغالگران امریکایی در افغانستان، اوضاع امنیتی این کشور دائماً رو به وخامت در حرکت است به گونه‌ای که تحلیل گران در خصوص سو استفاده واشنگتن از این وضعیت در افغانستان هشدار داده اند.

این در حالیست که درگیری‌ها میان نیروهای دولتی و گروه طالبان در مراکز ۳ ولایت هلمند در جنوب، هرات در غرب و جوزجان در شمال افغانستان ادامه دارد. عطاءالله افغان عضو شورای ولایتی هلمند ساعاتی پیش در گفتگو با خبرنگاران از ادامه درگیری میان نیروهای دولتی و طالبان در چندین نقطه مرکزی این ولایت خبر داد.

از سوی دیگر ژنرال سامی سادات فرمانده لشکر ۲۱۵ میوند خواستار خروج فوری غیرنظامیان از شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند شده است.

مقامات محلی هرات نیز از ادامه درگیری‌ها بین طالبان و ارتش افغانستان در اطراف فرودگاه بین المللی هرات خبر داده‌اند.

عبدالصابر خانی فرماندار هرات اعلام کرد که تا پاکسازی کامل منطقه از طالبان به مبارزه با این گروه ادامه خواهند داد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن