اخبارخارجی

نظر نامزد خاشقجی درباره سفر ولیعهد عربستان به ترکیه

آوای سنت :نامزد خاشقجی: سفر ولیعهد سعودی به ترکیه او را از گناه مبرا نمی کند.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، نامزد جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی روز چهارشنبه گفت مشروعیت سیاسی که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در سفرهایش به کشورهای دیگر به دست می آورد، این واقعیت را که او قاتل است تغییر نمی دهد.

گزارش اطلاعاتی آمریکا که سال گذشته منتشر شد، حاکی از آن بود که ولیعهد با قتل یا بازداشت خاشقجی در اکتبر ۲۰۱۸ موافقت کرده است.دولت عربستان با رد هرگونه نقشی برای شاهزاده در قتل جمال خاشقچی،یافته های این گزارش را رد کرد.

این اولین سفر بن سلمان به خارج از منطقه خلیج فارس از زمان قتل خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول است که در سال ۲۰۱۸ به وقوع پیوست

خدیجه چنگیز، نامزد ترکیه ای خاشقجی در توییتر خود نوشت:سفر وی به کشور ما این واقعیت را تغییر نمی دهد که او مسئول یک قتل است. مشروعیت سیاسی که او از طریق سفرهای روزانه خود به کشورهای مختلف از آن برخوردار است، این واقعیت را تغییر نمی دهد که او یک قاتل است.

وی افزود: جمال (خاشقجی) دیگر فقط داستان من نیست، این مبارزه برای عدالت است ،و این مبارزه فقط به من تعلق ندارد بلکه مبارزه هر انسان آزاده و روشنفکری است و هیچ رابطه دیپلماتیکی نمی تواند این ظلم را مشروعیت بخشد

روابط بین آنکارا و ریاض پس از کشته شدن و تکه تکه کردن خاشقجی توسط جوخه ترور سعودی به شدت تیره شد. اردوغان در آن زمان بالاترین سطوح حکومت سعودی را مقصر دانست. اما ترکیه پرونده قتل وی را به عربستان سعودی ارجاع داده و انگیزه سیاسی این اقدام را رد کرده است. هفته‌ها پس از ارجاع پرونده، اردوغان پس از ماه‌ها تلاش برای بهبود روابط، در ماه آوریل با شاهزاده بن سلمان گفتگو کرد.

در سال ۲۰۲۰، عربستان سعودی ۸ نفر را در پرونده قتل خاشقجی بین ۷ تا ۲۰ سال زندانی کرداما نام هیچ یک از محکومان ذکر نشده است.

اصل مطلب را ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن