اخبارخارجی

هشدار برای آمریکا: ممکن است یک بحران مالی تاریخی رخ دهد!

آوای سنت: جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، بار دیگر از کنگره ی آمریکا خواست تا محدودیت بدهی فدرال را افزایش دهند و هشدار داد در غیر این صورت ممکن است یک بحران مالی تاریخی به وجود آید.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت مقاله ی یلن، با عنوان “کنگره، محدودیت بدهی خود را افزایش دهید” در روزنامه وال استریت ژورنال منتشر شد.

در این مقاله، وزیر خزانه داری اظهار داشت که ایالات متحده از بحران ناشی از ویروس کرونا خارج شده و این کشور نباید خود را در یک مشکل مالی دیگر قرار دهد.

یلن با یاد آوری اینکه کنگره از سال ۱۹۶۰ حدود ۸۰ بار محدودیت بدهی کشور را افزایش داده یا تعلیق کرده است، گفت که این کار باید دوباره انجام شود، در غیر این صورت موجودی نقدی وزارت خزانه داری به سطح ناکافی می رسد و دولت فدرال قادر به پرداخت بدهی های خود نخواهد بود.

وزیر خزانه داری گفت: ایالات متحده هیچ گاه در پرداخت بدهى خود کوتاهی نکرده است.

درصورت ناتوانى در پرداخت بدهى ها، ممکن است در آمریکا یک بحران مالی تاریخی به وجود آید که فقط وضعیت اضطراری بهداشت عمومی را تشدید می کند.

یلن با بیان اینکه افزایش ناگهانی نرخ بهره ی بدهى ها می تواند منجر به کاهش شدید قیمت سهام و سایر آشفتگی های مالی شود گفت: بهبود اقتصادی فعلی ما ممکن است به رکود تبدیل شود. ممکن است از این بحران به طور دائمى به عنوان یک کشور ضعیف تر بیرون بیاییم.

‌وی افزود: از اینکه نمایندگان کنگره محدودیت بدهى را دوباره برسى خواهند کرد اطمینان دارد، اما بر ضرورت اقدام سریع تاکید کرد.

در ۸ سپتامبر ، وزیر خزانه داری ایالات متحده به نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده نامه نوشت. وی در این نامه اظهار داشت که مشخص نیست اقدامات تأمین مالی موقت دولت فدرال تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و از کنگره خواست در اسرع وقت در مورد محدودیت بدهی اقدام کند.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن