اخبارخارجی

هشدار به مسلمانان آمریکا درباره خشونت‌های احتمالی نژادپرستان در مراسم تحلیف

آوای سنت : نهادهای حقوق بشری در آمریکا از مسلمانان این کشور خواستند تا زمان مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب این کشور با توجه به تهدید فزاینده خشونت طرفداران ترامپ جانب احتیاط پیشه کنند و بیش‌تر هوشیار باشند.

 به نقل از پایگاه خبری الجزیره، شورای روابط آمریکایی ـ‌ اسلامی درباره احتمال تداوم خشونت نژادپرستان در آمریکا هشدار داده و اینکه ممکن است هدف بعدی آن‌ها مسلمانان باشد.

به نوشته وب‌سایت انگلیسی «میدل ایست آی»، شورای روابط آمریکایی ـ‌ اسلامی، پیشگام در زمینه حقوق شهروندی در آمریکا، در میان تهدیدهای فزاینده درباره خشونت‌ گروه‌های معتقد به برتری سفیدپوست‌ها از مسلمانان خواست تا پایان مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور منتخب، جانب احتیاط پیشه کنند و هوشیار باشند.

 شورای روابط آمریکایی ـ‌ اسلامی در مورد تهدید فزاینده خشونت و اعتراضات مسلحانه در هر ۵۰ پایتخت ایالت‌های آمریکا قبل از روز تحلیف(۲۰ژانویه) ابراز نگرانی کرد و خواستار تقویت امنیت در مساجد شد.

حذیفه شهباز، هماهنگ‌کننده امور مربوط به تحقیق و پشتیبانی در شورای روابط آمریکایی ـ‌ اسلامی، گفت: با توجه به تهدیدهای واقعی درباره بروز خشونت در هفته آینده، ما از همه اعضای جامعه مسلمانان می‌خواهیم احتیاط بیشتری داشته و حتی پس از تحلیف رئیس جمهور از ساختمان‌های دولتی و مناطق اطراف آن دوری کنند.

او افزود: ما همچنین از رهبران دینی می‌خواهیم که امنیت مساجد، به‌ویژه مساجد واقع در پایتخت‌های ایالات را مورد بازنگری و تقویت قرار دهند.

بر اساس گزارشی که «یاهو نیوز» صادر کرده است، اف بی آی پیش‌بینی می‌کند که حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به اقدامات خشونت‌آمیز دست بزنند و با توجه به پیش‌بینی هرگونه ناآرامی بزرگ، برنامه‌های اضطراری در نظر گرفته شده است. در این گزارش همچنین به شواهدی مبنی بر وجود تهدیدهای واقعی مرتبط با ۱۷ ژانویه سال جاری در ساختمان‌های میشیگان و مینه‌سوتا اشاره شده است.

اعضای جنبش راست افراطی «بوگالو» تهدید کردند که در ۱۷ ژانویه راهپیمایی مسلحانه در سراسر کشور به سمت کپیتال هیل در واشنگتن دی سی و تمام ۵۰ پایتخت ایالت ترتیب می‌دهند.

روز ششم ژانویه، همزمان با جلسه کنگره آمریکا برای تأیید آرای الکترال و تأیید ریاست جمهوری بایدن، هزاران نفر از هواداران خشمگین ترامپ به داخل ساختمان کاپیتال هیل رفته و باعث ایجاد بحرانی کم‌سابقه و تاریخی در قلب ایالات متحده شدند. در این حمله حداقل چهار نفر از جمله یک افسر پلیس گارد کنگره کشته شدند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن