اخبارخارجی

هشدار طالبان درباره میزبانی همسایگان افغانستان از نظامیان آمریکا

آوای سنت : گزارش هایی مبنی بر میزبانی احتمالی پاکستان از نیروهای آمریکایی بعد از خروج از افغانستان، هشدار شدید طالبان را در پی داشت.

طالبان با صدور بیانیه ای به گزارش‌ها مبنی بر انتقال پایگاه‌های آمریکایی از افغانستان به کشورهای همجوار، واکنشی هشدارآمیز نشان داد و گفت که در برابر این اقدام خاموش نخواهد ماند و مسئولیت ایمانی و تاریخی خود را ادا خواهد کرد.

در اعلامیه طالبان که روز چهارشنبه منتشر شد، این اقدام احتمالی آمریکا، اقدامی زشت و تحریک‌آمیز تلقی شده است.

برخی رسانه‌ها گزارش داده‌اند که نیروی هوایی پاکستان در حال بررسی طرح ساخت پایگاه هوایی جدید در منطقه «نوتال» نصیرآباد ایالت بلوچستان است.

فرانس پرس هم پیشتر گزارش داده بود که «دیوید هیلوی» یک مقام وزارت دفاع آمریکا گفته است اسلام آباد به آنها اجازه داده که برای حمایت از نیروهای آمریکایی در افغانستان، از فضای هوایی و زمینی پاکستان استفاده کنند.

رسانه‌های افغانستان از جمله خبرگزاری پژواک و روزنامه سرخط هم، به نقل از منابع محلی، می‌گویند که آمریکا مشغول ساخت پایگاه نظامی بزرگی در آن سوی خط «دیورند» در مرز افغانستان و پاکستان است.

با این حال، وزارت خارجه پاکستان گفته در آن کشور نیروهای آمریکایی مستقر نیستند و در این مورد تصمیمی گرفته نشده است.

گروه طالبان اما خطاب به کشورهای همسایه، هشدار داد که فرصت و اجازه چنین اقدامی را به آمریکا ندهند که اگر باز هم چنین گامی برداشته شود، اشتباه بزرگی خواهد بود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن