اخبارخارجی

واکنش‌ها به حجاب همسر بایدن در مسجد جامع الازهر

آوای سنت : شبکه الجزیره در گزارشی به واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به حضور باحجاب همسر رئیس جمهور آمریکا در مسجد جامع الازهر پرداخته و به نقل از آن‌ها نوشته است: پوشش همسر رئیس جمهور آمریکا در الازهر همه را شوکه کرد… این نشانه لزوم حفظ قداست مکان‌های مقدس از سوی هر کسی در هر شأن و مقامی است.

به نقل از الجزیره، جیل بایدن، بانوی اول آمریکا، جمعه گذشته، ۱۲ خرداد در جریان سفر رسمی دو روزه همسر خود به مصر که در چارچوب سفر به چهار کشور اردن، مصر، مراکش و پرتغال انجام شده بود، از مسجد جامع الازهر بازدید کرد.

یکی از برنامه‌های همسر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در جریان سفرش به مصر بازدید از مسجد جامع الازهر بود و در این راستا وی به همراه سلامه داوود، رئیس دانشگاه الازهر در صحن مشهورترین و مهم‌ترین مساجد باستانی جهان اسلام حاضر شد.

بر اساس این گزارش جیل بایدن با ادای احترام زیاد به سنت‌ها و آداب و رسوم اسلامی هنگام ورود به مسجد جامع الازهر شال بر سر خود گذاشته و پیراهن بلند آبی رنگی بر تن داشت و کفش‌هایش را نیز از پا درآورد و سپس با همراهانش از جای جای مسجد بازدید کرد.

همسر بایدن ضمن بازدید از آثار باستانی، صحن‌ها رواق‌ها و مناره‌های مسجد جامع الازهر که تاریخ تأسیس آن به سال ۱۰۸۳ میلادی بازمی‌گردد، به توضیحات رئیس دانشگاه درباره تاریخچه مسجد گوش فراداد.

مرکز اطلاع‌رسانی دانشگاه الازهر هم پس از این دیدار در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: جیل بایدن با ابراز خرسندی نسبت به بازدیدش از مسجد جامع الازهر از شیخ احمد الطیب، شیخ الازهر قدردانی کرد.

این مرکز آورده است: جیل بایدن با جمعی از دانشجویان الازهر دیدار و با آنها در مورد تجربیات تحصیلی خود گفت‌وگو کرد و آنها نسبت به تحصیلشان در الازهر شریف احساس افتخار کردند.

بانوی اول آمریکا پس از پایان سفر خود به مصر در توئیتی در صفحه کاربری خود در توئیتر تصاویری از بازدید خود از مسجد جامع الازهر را به اشتراک گذاشت و از مسئولین دانشگاه الازهر برای این میزبانی قدردانی کرد.

جیل بایدن همچنین نوشت: با درک و شناخت ادیان یکدیگر، ما می‌توانیم زمینه‌های مشترکی پیدا کنیم و به دلیل اهتمام ما به شناخت عشق، حقیقت و عدالت ما می‌توانیم گرد هم آییم.

کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز ضمن استقبال از بازدید همسر بایدن از دانشگاه الازهر حضور باحجاب وی را نشانه لزوم احترام به قداست مکان‌های مقدس توصیف کردند.

در واکنش کاربران از جایگاه جهانی الازهر شریف و نقش آن در گسترش علم و دین و رویکرد میانه‌روی آن و همچنین حجاب و پوشش همسر بایدن تمجید شده است.

الجزیره به نقل از برخی کاربران آورده است که پوشش جیل بایدن نشان می‌دهد که احترام به آداب و سنن ادیان در هر کجای جهان، احترام به حقوق بشر و حقوق ادیان است.

کاربر دیگری نوشت: پوشش همسر رئیس جمهور آمریکا در الازهر همه را شوکه کرد… این نشانه لزوم حفظ قداست مکان‌های مقدس از سوی هر کسی در هر شأن و مقامی است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن