اخبارخارجی

واکنش افراطی به سوگند قرآنی نمایندگان مسلمان کنگره جنجالی شد

آوای سنت : اظهارات نماینده افراط‌گرای کنگره درباره سوگند خوردن ایلهان عمر و رشیده طلیب دو نماینده مسلمان به قرآن، بازتاب زیادی در رسانه‌های اجتماعی آمریکا پیدا کرد.

به نقل از کامیکساندز، بازنشر سخنان مارجوری تیلور، از اعضای گروه افراط‌گرای «کیوانون» (QAnon)، درباره نمایندگان مسلمان کنگره آمریکا بازتاب زیادی پیدا کرد. مهدی حسن روزنامه‌نگار و کارشناس سیاسی در توئیتی فیلم سخنان  تیلور را منتشر کرد.

تیلور در سال ۲۰۱۹ در ویدئویی خطاب به یکی از دنبال‌کنندگان خود در شبکه‌های اجتماعی که از او درباره چگونگی سوگند خوردن در کنگره سؤال کرده بود، ادعا کرد که ایلهان عمر و رشیده طلیب دو نماینده مسلمان کنگره که به قرآن سوگند یاد کرده‌اند، اعضای غیرقانونی کنگره هستند و باید سوگند خود به قرآن را پس بگیرند و به انجیل سوگند بخورند.

این در حالی است که در قانون اساسی این کشور آمده است: برای هیچ‌یک از مسئولان کشور، هیچگونه آزمون دینی برای تأیید صلاحیت آنها لازم نیست. حتی سه رئیس‌جمهور این کشور از جمله تئودور روزولت به جای انجیل به چند سند سوگند خوردند.

این اظهارات اسلام‌هراسانه بازتاب زیادی در جامعه آمریکا داشت. یکی از کاربران توئیتر درباره تیلور نوشت: او یک مسیحی قلابی است. عیسی(ع) هرگز پیروان ادیان دیگر را آزار نداد. او (تیلور) نفرت‌انگیز است.

کاربر دیگری به نام جیسون کولسون نوشت: کاملاً منطقی است که هر شخصی بر اساس دین خود سوگند بخورد. هدف از سوگند خوردن، متعهد شدن آنها در برابر خداست.

یکی دیگر از فعالان توئیتری نوشت: این ادعا که ایلهان عمر و رشیده طلیب باید به جای قرآن به انجیل سوگند بخورند، نقض حقوق دینی آنهاست. کاربر دیگری هم با اشاره به تیلور نوشت: چنین فردی چطور  در کنگره اجازه حضور یافته است.

گروه کیوانون به نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان در آمریکا شهرت دارد. لورا لومر یکی دیگر از فعالان این گروه خود را «با افتخار، اسلام‌هراس» خوانده است. وی در حساب اینستاگرام خود خواسته که به مسلمانان برای تصدی مناصب سیاسی  اجازه ندهند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا از مواضع وی تجلیل کرده بود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن