اخبارخارجی

وعده انتخاباتی نتانیاهو برای برقراری پرواز مستقیم بین اسرائیل و عربستان

آوای سنت : بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در آستانه انتخابات سراسری در سرزمین‌های اشغالی، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی کانال ۱۳، وعده برقراری پرواز مستقیم با عربستان با هدف جلب آرای اعراب اسرائیلی را داد.

به نقل از Times of Israel، نتانیاهو در این گفت‌وگوی تلویزیونی قول داد در صورت پیروزی در انتخابات سه شنبه، میان تل آویو و مکه، پرواز مستقیم راه اندازی کند.

عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی با وجود اینکه روابط رسمی دیپلماتیک ندارند اما در سال‌‌های اخیر اخباری مبنی بر وجود ارتباطات پنهانی در سطوح مختلفی از مقامات منتشر شده است. نتانیاهو در ماه نوامبر به عربستان سعودی سفر کرد تا با محمد بن سلمان ، ولیعهد سعودی ملاقات کند. این اولین دیدار بین مقامات دو کشور بود که به صورت عمومی اعلام شد.

با وجود اینکه مقامات سعودی گفته‌اند که توافق صلح بین اسرائیل و فلسطینیان باید مقدم بر به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی باشد اما نتانیاهو بارها در مورد عادی‌سازی قریب‌الوقوع روابط با عربستان سعودی صحبت کرده است.

کارشناسان بر این عقیده هستند که اظهارات امروز نتانیاهو تلاش وی برای جلب آرای اعرابی است که در سرزمین‌های اشغالی زندگی می‌کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن