اخبارخارجی

پیامدهای حملات ۱۱ سپتامبر برای دانش آموزان مسلمان در نتیجه نژادپرستی آمریکایی

آوای سنت : دانش آموزان مسلمان در آمریکا پس از حملات ۱۱ سپتامبر قربانی نژادپرستی و غرش ورزی های آمریکایی شده اند و این مسئله علاوه بر آزارهای فیزیکی و روانی بر یادگیری آنها نیز تاثیر بد گذاشته است.

به نقل از « theconversation»، تقریباً در آغاز هر سال تحصیلی ، بسیاری از مدارس در آمریکا نحوه تدریس در مورد حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر را مورد بحث و بررسی قرار می دهند و در بسیاری از مواقع این دانش آموزان مسلمان هستند که به خاطر حملات ۱۱ سپتامبر بدون اینکه هیچ ارتباطی با آنها داشته باشد مورد تمسخر و سرزنش قرار می گیرند.

به گفته دانش آموزان مسلمان گاهی حتی همکلاسی هایشان به شوخی آنها را تروریست خطاب می کنند اما همین شوخی برای آنها بسیار آزار دهنده است.

در گفتگویی که با ۵۵ دانش آموز مسلمان ۱۲ سال به بالا در بازه زمانی ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ میلادی در مورد تجربه شان هنگام کلاس های درس ۱۱ سپتامبر در مدارس انجام شد بسیاری از آنها از تنش هایی که برایشان در این زمینه وجود دارد ابراز ناراحتی کردند.

یکی از دانش آموزان در این باره گفت: تنش بسیار زیادی برای ما در مدارس وجود دارد فقط به این دلیل که مسلمان هستیم و معلم ها در به وجود آوردن این تنش ها سهم زیادی دارند.

تجربه آنها بخشی از الگوی بزرگتر دانش آموزان مسلمان است که در مدارس آمریکا مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند.

افزایش آزار و اذیت

بر اساس نظرسنجی سال ۲۰۲۰ حدود  ۵۰ درصد از خانواده های مسلمان آمریکایی گزارش داده اند که فرزندانشان در مدرسه با قلدری ، توهین یا تعرض فیزیکی مواجه بوده اند و این تقریبا دو برابر نرخ گزارش شده توسط والدین دانش آموزان معمولی است.

شاید نگران کننده تر این باشد که طبق گزارش ها ۳۰٪ از این حوادث مربوط به یک معلم یا مسئول مدرسه بوده است، همان افرادی که دانش آموزان باید بتوانند برای حمایت به آنها مراجعه کنند.

تأثیر بر یادگیری

وقتی دانش آموزان مسلمان این نوع چالش ها را در مدرسه تجربه می کنند ، با سطوح بالاتری از ناراحتی های روانی مواجه می شوند.این در حالی است که وقتی مربیان احساس امنیت و تعلق احساسی را تقویت کنند ، دانش آموزان می توانند بهتر یاد بگیرند..

ممکن است برخی این نتیجه برسند که وقتی دانش آموزان با همکلاسی های مسلمان خود شوخی می کنند مسئله چندان مهمی نیست و این تمسخر همراه با طنز در دبیرستان ها عادی است اما همین مسئله تاثیر زیادی بر روی یادگیری دانش آموزان مسلمان گذاشته است.

تروریست خطاب کردن دانش آموزان مسلمان و یا گفتن این جمله به آنها که «ما را منفجر نکنید»کلیشه های عمیق ریشه داری است که مسلمانان را مستعد خشونت افراطی می داند و در حقیقت نژادپرستی ضد مسلمانان تلقی می شود.

مخالفت از سطوح بالای مدیریتی

دانش آموزان مسلمان علاوه بر اینکه نگرانی های خود را در مورد آزار و اذیت دارند ، گاهی باید با مدیران مدارس که بر سر راه تلاش های آنها برای تشکیل گروه های هویتی مانع تراشی می کنند،دست و پنجه نرم کنند.

به عنوان مثال ، یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ نشان داد در دبیرستانی که مدیر ، جلسات انجمن دانش آموزان مسلمان را تعلیق می کرد ، دانش آموزان مسلمان احساس می کردند که مدرسه آنها شیوه محرومیت و نظارت های نژادی را در پیش گرفته است و همین به آنها احساس ناامنی می داد.

با وجود دشمنی هایی که دانش آموزان مسلمان با آن روبرو هستند ، محققانی که در مسائل دانش آموزان مسلمان تخصص دارند ، ، معتقدند که مدارس می توانند اقدامات بیشتری برای مبارزه با نژادپرستی ضد مسلمانان انجام دهند.

بسیاری از این کارها را می توان در کلاس درس انجام داد و کلاس های درس ۱۱ سپتامبر در مدرسه یک فرصت عالی است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن