اخبارداخلی

پیام تسلیت رئیس جمهور و رئیس مجلس برای درگذشت سیامند رحمان

در گذشت این ورزشکار اهل سنت باعث تالم و ناراحتی جامعه شد

آوای سنت : رئیس‌جمهوری در پیامی در گذشت وزنه‌بردار پرافتخار ایران و قهرمان پارالمپیک را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت رییس جمهور به این شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت ناگهانی و تاسف بار وزنه بردار پر افتخار کشورمان، مرحوم سیامند رحمان، موجب تأثر و اندوه فراوان شد.

این پهلوان ملی و ورزشکار لایق و با اخلاق که رکورد جاودانه پاراوزنه برداری جهان و چندین دوره قهرمانی پارالمپیک و پارا آسیایی را در کارنامه درخشان و تحسین برانگیز خود دارد و با رکورد‌های مقتدرانه خود در میادین ورزشی، بار‌ها موجب غرور یک ملت و به اهتزاز درآمدن پرچم مقدس ایران و طنین افکندن سرود جمهوری اسلامی در سراسر جهان شد، همواره در یاد‌ها باقی خواهد ماند و اراده پولادین و ایمان مخلصانه اش الهام بخش نسل‌های آینده مردم قهرمان پرور ایران خواهد بود.

اینجانب این ضایعه را به مردم شریف ایران، جامعه ورزشی و به ویژه تیم ملی وزنه برداری معلولین کشور، مردم شریف و پهلوان پرور استان آذربایجان غربی و خانواده گرامی آن ورزشکار شایسته تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند بزرگ برای ایشان رحمت و مغفرت الهی و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.

حسن روحانی

رئیس مجلس شورای اسلامی هم در گذشت سیامند رحمان را تسلیت گفت.در پیام دکتر لاریجانی چنین آمده است.

درگذشت ناگهانی قهرمان محبوب و مردمی و رکورددار جهان در رشته وزنه برداری معلولان‌، آقای سیامند رحمان موجب تاسف و تاثرگردید .

این قهرمان سرافراز سالها با اراده راسخ و پولادین خود افتخارات بسیاری برای ملت ایران رقم زد و همواره از محبوبیت فراوانی در بین مردم‌برخوردار بود.

این جانب ضمن عرض تسلیت درگذشت این قهرمان ملی به آحاد ملت ، جامعه ورزش معلولان‌و خانواده ارجمند ایشان ، از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم‌ ، رحمت واسعه و برای بازماندگان‌صبر و اجر مسئلت می کنم .

بر اساس یک خبر دیگر در پی درگذشت جهان پهلوان سیامند رحمان، قوی‌ترین مرد معلول جهان، فرماندار شهرستان اشنویه از سوی محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی ۲ روز در شهرستان اشنویه عزای عمومی اعلام کرد.

همچنین مراسم تدفین سیامند رحمان قهرمان جهان و پارالمپیک امروز صبح دوشنبه ۱۲ اسفند در زادگاهش اشنویه با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

سیامند رحمان متولد ۱۳۶۷ و اهل شهرستان اشنویه از توابع آذربایجان‌غربی و وزنه‌بردار سنگین وزن ایران است که در سال ۱۳۸۷ برای اولین‌بار به اردوی تیم ملی وزنه‌برداری معلولان دعوت شد.

سیامند رحمان در آخرین پست اینستاگرامی خود پیش از فوت چند توصیه اخلاقی داشت و مردم را به چند کار درست دعوت کرده بود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن