اخبارخارجی

چرا دولت هند صدای مسلمانان را نشنید؟

آوای سنت : واشنگتن پست مقاله ای را منتشر کرد که نویسنده آن خانم  برخا دات، این سوال را مطرح کرد که چرا هند پس از توهین نوپور شارما سخنگوی سابق حزب حاکم بهاراتیا جاناتا به پیامیر اسلام،صدای  دولت های عربی را قبل از صدای شهروندان مسلمان خود شنید.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ،پس از واکنش بی‌سابقه کشورهای مسلمان، شارما از حزب حاکم تعلیق شد و ناوین جیندال، سخنگوی حزب حاکم که همچنین اظهارات توهین آمیز درباره اسلام را در توییتر منتشر کرد، اخراج شد.

با این حال، نویسنده بر این باور است که بعید است این مناقشه دیپلماتیک،خطوط قرمز طولانی مدتی را پیرامون لفاظی های هندوها علیه مسلمانان ترسیم کند.و اگر اتفاقی بیفتد، نگرش ها ممکن است سختگیرانه تر شوند.

اما این امرحزب حاکم افراطی را در برابر پاسخگویی داخلی آسیب پذیرتر می کند که چرا به خشم دولت های حداقل ۱۵ کشور مسلمان پاسخ داده است درحالی که به گفته نویسنده ،صدای بیش از ۲۰۰ میلیون شهروند مسلمان هند شنیده نشد.

بر اساس این مقاله، پاسخ ممکن است در میلیاردها دلار تجارت، نفت، صادرات مواد غذایی و حواله‌های در معرض خطر در این کشورها باشد. یا ممکن است نارندرا مودی، نخست وزیر، که در تقویت روابط دیپلماتیک با جهان اسلام به موفقیت های بزرگی دست یافته است، احساس کند که جایگاه شخصی او آسیب دیده است.

او اضافه کرد به هر دلیلی، چند روز طول کشید تا حزب حاکم و دولت،علیه شارما اقدام کنند و این کار را تنها زمانی انجام دادند که این یک موضوع بین المللی شد.

نویسنده نتیجه می گیرد که بی اعتنایی دولت هند به انتقادات داخلی به اعتقاد دیپلمات بازنشسته ناودیپ سوری، دوگانه بودن حزب حاکم را توصیف می کند.

سوری که به عنوان سفیر هند در امارات متحده عربی خدمت می کرد، گفت: حزب حاکم معتقد است که دولت، دیپلمات ها و نخست وزیر می توانند جهان اسلام را جذب کنند، اما در داخل، سیاست های دو قطبی سازی را می توان برای دستیابی به دستاوردهای انتخاباتی دنبال کرد.آیا این یک شکست دیپلماتیک برای هند است؟ نه، این یک شکست سیاسی است که دیپلمات ها باید آن را برطرف کنند.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن