اخبارخارجی

کلمه «قرآن» به زبان انگلیسی در شبکه های اجتماعی ترند شد

آوای سنت : کلمه «قرآن» به زبان انگلیسی پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم در مراسم افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، در صدر شبکه های اجتماعی در سراسر جهان قرار گرفت.

به نقل از الجزیره، کشور قطر که امسال میزبانی بازی های جام جهانی را در بر عهده دارد، تمام تلاش خود را کرد تا به عنوان یک کشور مسلمان، اسلام را به جهانیان معرفی کند.

در همین راستا، مراسم افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با حضور مشترک مورگان فریمن،  ستاره سرشناس هالیوود و غانم المفتاح، قاری معلول قطری آغاز شد.

در این اجرا، با استناد به آیه ۱۳ سوره الحجرات بر اتحاد و همزیستی همه مردم جهان بر مبنای نقاط مشترک تاکید شد.

تلاوت آیاتی از قرآن کریم با بازتاب گسترده ای در شبکه های اجتماعی رو به رو شد و کلمه قرآن به زبان انگلیسی در صدر شبکه های مجازی دنیا قرار گرفت..

کاربران شبکه های اجتماعی با پخش بخش هایی از فیلم مورگان فریمن با همراهی غانم المفتاح شیفتگی خود را نسبت به این حرکت منحصر به فرد نشان دادند که این امر نشان دهنده تمایل قطر برای انعکاس مذهب و فرهنگ عربی و اسلامی در جام جهانی بود.

فرید خان، روزنامه نگار در این باره گفت: تلاوت آیات زیبای قرآن کریم برای آغاز مراسم افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در بردارنده پیام اتحاد، برابری، وفاق و اتحاد بود.

«لیزا» توئیت کرد: زندگی در زیر یک چادر بزرگ به نام زمین با احترام متقابل و بدون قضاوت، زیبایی ها را در تفاوت ها می بینیم، و در این مرحله ضروری و رویایی به نظر می رسد، آفرین.»

روزنامه نگار «موتیه» نوشت: افتتاحیه جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ با تلاوت قرآن کریم کاری بود که تا حالا کسی انجام نداده بود وهیچ کس قبلا تصورش را نمی کرد و میلیاردها تماشاگر از سراسر جهان را به فکر فرو برد و برای نخستین بار بعد از ۹۲ سال این اتفاق افتاد و چه لحظه زیبایی بود.

یکی دیگر از توییترها نوشت: چه حس فوق العاده ای است وقتی می بینی قطر جام جهانی را با تلاوت آیه ای از قرآن کریم آغاز می کند، پیام کوچکی که به تمام جهان با همه فرهنگ ها و مذاهب آن ارسال شد. این دین ماست و ما به آن افتخار می کنیم و از قطر بسیار متشکریم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن